در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده؛ افزایش قیمت خودرو بر روند نوسازی تاثیر دارد؟

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده؛ افزایش قیمت خودرو بر روند نوسازی تاثیر دارد؟

مهدی وحدت‌کار در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: «برای تحویل ون‌هایی که شهرداری تهران چندین ماه پیش وجوه تعیین‌شده‌ برای خرید آنها را پرداخت کرده بود، مشکلاتی ایجاد شد. 70 درصد قیمت این ون‌ها باید توسط وزارت کشور پرداخت می‌شد که برای تامین بودجه اشکالاتی ایجاد شد. شهرداری مسئولیت خود را در این زمینه انجام داده بود اما وزارت کشور به دلیل اینکه مسیر پرداخت ال سی خارجی بود چالش‌هایی داشت که در آستانه حل آن است و به‌زودی ون‌هایی که آماده است، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.»

وی ادامه داد: «برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که برای اولین بار امکان برنامه‌ریزی سفرهای روزانه برای مردم ایجاد شود و افرادی که علاقه‌مند باشند از این مدل استفاده کنند، دیگر ضرورتی ندارد که در صف‌های تاکسی در پایانه‌ها در ساعات پیک در انتظار باشند. می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند. امیدواریم هرچه سریع‌تر این ون‌ها به ما برسد. آن سامانه هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند که با ورود ون‌ها، بهره‌برداری با مدل جدید فراهم شود.»

وحدت‌کار درخصوص نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده، هم گفت: «از ابتدای سال فرآیند تحویل خودروهای سمند سورن را با هماهنگی کارخانه سازنده آغاز کردیم. قیمت خودرو قیمت مناسبی است و با قیمت سال گذشته است و امیدواریم این روند هم تسریع شود که با سرعت و نرخ بهتر شاهد نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران باشیم.»

وی درخصوص افزایش قیمت خودرو و تاثیری که بر روند نوسازی می‌گذارد، گفت: «به‌طور کلی همه‌ سرویس‌های خدماتی تابع اقتصاد کلان جامعه هستند؛ یعنی وضعیتی که در هر کشوری وجود دارد طبیعتا در سرویس‌های خدماتی اثرگذار است خصوصا در حوزه‌ حمل و نقل که هم به صنعت و هم به خدمات عمومی مربوط است و مستقیم به مردم خدمت داده می‌شود. طبیعی است که شاخص‌های اقتصاد کلان جامعه اثر مستقیمی روی این مدل‌ها دارد. ولی تلاش شهرداری تهران بر این است که تا می‌شود این شوک‌های وارده به سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی را با مدل‌های فاینانس و مدل‌های دیگر تعدیل کند. ما هم طرح‌هایی را داریم و امیدواریم که وضعیت اقتصاد کشور هم بهتر شود و این تغییرات شوک‌گونه‌ برخی اقلام در حوزه‌ حمل و نقل عمومی هم از سوی مسئولان اقتصادی کشور مدیریت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار