در گفت‌وگو با پانا:

علی لطیفی: سپاهان مثل پرسپولیس و استقلال دغدغه مالی ندارد

هرکس جای تاج بود، قرارداد کوتاه مدت می‌بست/ عیار قلعه‌نویی در جام ملتهای آسیا مشخص می‌شود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ دارد چون مثل پرسپولیس و استقلال دغدغه مالی ندارد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
علی لطیفی: سپاهان مثل پرسپولیس و استقلال دغدغه مالی ندارد

علی لطیفی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت مدعیان در لیگ برتر فوتبال گفت: «قبل از هفته پنجم هیچ وقت نمی‌شود در مورد مدعیان قهرمانی حرف زد. امثال اما شرایط تیم‌ها طوری بود که دیرتر چهره مدعیان مشخص شد. البته از همان موقع هم می‌شد حدس زد که سپاهان، پرسپولیس و استقلال مدعی اصلی باشند. شانس سپاهان الان بیشتر است چون تمام کار دست آنهاست و اگر همه بازی‌ها را ببرند، جام می‌گیرند. نکته بعدی اینجاست که هیچ وقت سپاهان دغدغه پرسپولیس و استقلال را ندارد. شما ندیدید که حتی یک بازیکن بگوید من از سپاهان طلب دارم. همیشه آنها به موقع قراردادها را پرداخت می‌کنند و سیستم منظمی دارند‌. اینجاست که مربی و بازیکن هم با تمرکز بالا کارش را پیش می‌برد.»

وی افزود:«استقلال روند خوبی طی کرده و کادر فنی‌اش به ترکیب اصلی رسیده‌اند. هرچند واقعا تقریبا یک نیم فصل زمان برد تا شناخت پیدا کنند. ساپینتو شناختی از شرایط فوتبال ما نداشت و زمان برد تا بتواند به شرایط مسلط شود. از آن طرف پرسپولیس اما نوسان زیادی داشته و نتوانست آن اختلاف امتیازی که ایجاد کرد را حفظ کند و از کورس عقب افتاد. الان هم کاری از دستشان برنمی‌آید چرا که بازی رودررو با سپاهان را باختند و باید منتظر لغزش رقیبش بمانند.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد تیم ملی در بازی های دوستانه با قلعه‌نویی تاکید کرد: «قلعه‌نویی گزینه اول فدراسیون نبود و آنها دنبال مربی خارجی بودند. اما در بین همه گزینه‌های ایرانی بهترین انتخاب بود. تاج چون می‌دانست افکار عمومی دنبال مربی خارجی است، دنبال گزینه‌های مختلف رفت اما نتوانست به نتیجه برسد. فدراسیون مشکلات مالی وحشتناک دارد وگرنه به هیچ عنوان به مربی ایرانی نمی‌رسیدند. فوتبال ما هم هزینه زاست و درآمدی ندارد. فوتبال ما به اسم حرفه‌ای است اما هیچ چیز حرفه‌ای بودن را نداریم.»

وی افزود: «فدراسیون هرکسی را که دوست داشت، برنامه خواسته بود. تمام مربیان لیگ برتر به جز مربیان خارجی همه در لیست فدراسیون بودند. این یک شو آف خنده دار بود. مطمئنم که این لیست را اعضای هیأت‌مدیره بیرون داده بودند. هرکس دوستی داشت، او را گزینه کرده بود. با این کارشان جایگاه سرمربیگری تیم ملی را مسخره کردند.»

علی لطیفی گفت: «قلعه‌نویی باید دستیاران بهتری انتخاب می‌کرد اما این سلیقه مربی است که با چه کسی کار کند. معمولا سرمربی یا کسانی را انتخاب می‌کند که با آنها راحت است و به آنها اطمینان دارد یا دنبال کسانی می‌رود که کیفیت و دانش فنی‌شان بالاست. در سطح باشگاهی اما این طور نیست و در فوتبال دنیا چنین چیزی را ملاک قرار نمی‌دهند. با این حال قلعه‌نویی دوست داشت کسانی را انتخاب کنید که با آنها راحت باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «احترام گذاشتن به مربی به حرفه‌ای بودن بازیکنان برمی‌گردد. در فوتبال اروپا که حرف زدن در این مورد خنده‌دار است و همه وظیفه خودشان را می‌دانند. اما در فوتبال ما اسم مربی برای بازیکنان مهم است و از هرکسی حرف شنوی ندارند. نگاه بازیکنان به جایگاه دستیار مثل سرمربی نیست. اما قلعه‌نویی توان مدیریت خوبی دارد. رحمان و خود اخیر بازیکنان بزرگی بودند و سرشناس هستند.»

علی لطیفی گفت: «هرکسی جای تاج بود، با قلعه‌نویی قرارداد کوتاه مدت می‌بست. افکار عمومی موافق سرمربی ایرانی نیست. همیشه قلعه‌نویی اعتقاد داشته که در دوره اولی که سرمربی بوده، به او ظلم کردند. حالا انگیزه زیادی دارد. او دنبال فرصتی بود تا بتواند دوباره روی نیمکت تیم ملی بنشیند. به نظرم جام ملتهای آسیا هم عیار قلعه‌نویی را مشخص می‌کند و هم اینکه ثابت می‌شود به او ظلم کردند یا خیر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار