عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

سال آینده دیگر نباید خبری از تخفیف‌های بزرگ در حوزه عوارض شهری باشد

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت سال آینده دیگر نباید خبری از تخفیف‌های بزرگ در حوزه عوارض شهری باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سال آینده دیگر نباید خبری از تخفیف‌های بزرگ در حوزه عوارض شهری باشد

ناصر امانی در واکنش به گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه های دی و بهمن سال جاری ضمن تشکر از شهرداری تهران برای تحقق بودجه، گفت: در این گزارش دو نکته برجسته بود؛ یکی درآمد ناپایدار، یعنی 70 درصد درآمد شهرداری امسال درآمد ناپایدار است. درآمد ناپایدار عمدتا ناشی از عوارض حوزه شهرسازی است و به همین دلیل عنوانش را ناپایدار می‌گذاریم.

وی ادامه داد: اگر از محل ارزش‌افزوده یا درآمدهای پایدار باشد طبعا درآمدها پایدار است و هر چه شیب افزایش درآمدهای پایدار بالال برود و شیب کاهش درآمدهای ناپایدار به سمت پایین برود حتما می‌تواند از حسن عملکرد شهرداری باشد. خواهش می‌کنم وقتی می خواهید به عنوان یک مقام مسئول اظهارنظر کنید واقعیت‌ها را در نظر بگیرید. واقعیت این است که 71 درصد درآمد ناپایدار و 29 درصد پایدار است و این 29 درصد عمدتا درآمدهای ناشی از ارزش افزوده است که به شکل بسیار خوبی امسال پیگیری شده و سهم شهرداری افزایش یافته؛ هر چند عملا یک درصد کاهش پیدا کرده است.

امانی اضافه کرد: شهرداری مجری است و شورا منابع درآمدی شهرداری را تعیین می‌کند. از امروز به بعد به هیچ عنوان نباید زیر بار تخفیف برویم و شهرداری بعدا لایحه ای نیاورد که 20 یا 45 درصد در حوزه شهرسازی تخفیف دهیم که درآمد نقدی آن بالا ببرد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: معلوم شد تا پایان بهمن ماه دولت به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرده؛ نه در یک سوم بلیط مترو و اتوبوس، نه در عوارض نوسازی بافت فرسوده و نه در جرایم راهنمایی و رانندگی. ظاهرا قراردادی امضا شده و پذیرفتند که پرداخت کرده و باید محاسبه کنند. می دانید شیوه محاسبه آنها با ما متفاوت است و معلوم است اعداد و ارقامی که مدنظرمان است هیچ وقت محقق نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار