وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه ۵۵۰ طرح ورزشی در شهرری عنوان کرد:

ارتقای سرانه ورزشی دانش‌آموزان با اجرای طرح شهید سلیمانی محقق می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را، تحقق عدالت ورزشی در مدارس کشور دانست و آن را، عاملی موثر در ارتقای سرانه ورزشی دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سرانه ورزشی دانش‌آموزان با اجرای طرح شهید سلیمانی محقق می‌شود

همزمان با اعیاد شعبانیه، افتتاحیه ۵۵۰ طرح ورزشی کشور به‌‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانس، با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان فرهنگی، در شهرستان ری برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: ورزش به عنوان یک علم، عاملی موثر در راستای آمادگی افراد جامعه برای حفظ امنیت و پاسداری از آن به‌شمار می‌رود، چرا که آمادگی، نیازمند سلامت جسمانی است؛ از این رو اجرای طرح شهید سلیمانی که برپایه این مهم بنا شده، گامی مهم در راستای ایجاد عدالت ورزشی، در مدارس کشور به‌شمار می‌آید.

وی در همین راستا، افزود: تا پیش از اجرای این طرح، تنها بخشی از دانش‌آموزان می‌توانستند در سالن‌هایی خارج از محیط مدرسه حضور یافته و به انجام فعالیت‌های ورزشی مشغول شوند؛ بنابراین با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی، تمام دانش‌آموزان می‌توانند در داخل مدارس خود، از فضای ورزشی مناسب بهره برده و سرانه ورزشی را در مدارس، ارتقا بخشند.

این مقام فرهنگی، همکاری مسئولان محلی را، امری موثر در به تحقق رسیدن این طرح دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح شهید سلیمانی، مشارکت مسئولان محلی با آموزش و پرورش در راستای به‌تحقق رسیدن عدالت ورزشی بود؛ زین روی این مهم سبب شد تا ۱۲۰۰ طرح ورزشی در کمتر از یک سال، به نتیجه رسند.

طرح شهید سلیمانی، دانش‌آموز محور و محقق‌کننده اهداف سند تحول بنیادین است

وی، طرح شهید سلیمانی را، دانش‌آموز محور دانست و عنوان کرد: باتوجه به اینکه دانش‌آموزان دختر، امکان فعالیت کمتری را نسبت به پسران در حوزه ورزش در مدارس داشتند، اجرای طرح شهید سلیمانی سبب سهولت اجرای فعالیت‌های ورزشی برای آنان شد؛ بنابراین به‌تحقق رسیدن این طرح وابسته به مشارکت جمعی تمامی نهاد‌های مربوطه است که در راستای تربیت تمام‌ساحتی براساس سند تحول بنیادین و تاکیدات سران نظام پی‌ریزی شده است.

نوری، تصویب طرح‌های ورزشی را در سفرهای استانی رئیس جمهور، امری مهم دانست و ابراز کرد: یکی از اقدامات مهم رئیس جمهور در سفرهای استانی، تصویب طرح‌های ورزشی برای اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه دانش‌آموزان است؛ بر این اساس با اقداماتی که در حال صورت‌گیری از جانب دولت است، آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی آرزومندیم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار