با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد

آیین دانش‌آموختگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در جنوب شرق استان تهران

تهران(پانا) - مراسم دانش‌آموختگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان جنوب شرق استان تهران با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نماینده مجلس شورای اسلامی، شامگاه امروز به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین دانش‌آموختگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در جنوب شرق استان تهران

همزمان با سالروز عید نیمه شعبان، آیین دانش‌آموختگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان جنوب شرق استان تهران با حضور علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حسین نوش‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین جنوب شرق استان تهران شامگاه امروز به میزبانی شهرستان قرچک در کانون فرهنگی تربیتی ملائک برگزار شد.

علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت در کشور، بیان کرد: باتوجه به اینکه ارزش‌ها و زیست‌بوم فرهنگی کشور ما با سایر کشورهای دیگر متفاوت است، نظام تعلیم و تربیت ما نیز می‌بایست متفاوت از آن‌ها باشد‌.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه لازم است نظام آموزشی یک کشور مطابق با ارزش‌ها و فرهنگ آن کشور باشد، افزود: با وجود اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات خوبی در حوزه تعلیم و تربیت کشور روی داده است، ما هنوز نتوانسته‌ایم نظام تعلیم و تربیت مطلوب انقلاب اسلامی را محقق کنیم؛ بنابراین لازم است یک تحول و دگرگونی در نظام آموزشی کشور ایجاد شود.

پارسانیا ضمن تشریح چگونگی ایجاد تحول در نظام اجتماعی هر کشور، به شرایط ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: لازمه ایجاد تحول در نظام اجتماعی هر کشور این است که بدنه جامعه در جهت تحقق این دگرگونی دارای عزم و اراده باشد؛ تا زمانی که جامعه در راستای ایجاد تحول اراده نکند و قصد واحدی نداشته باشد، تحولی ایجاد نمی‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: یکی از علل طولانی شدن عصر غیبت منجی موعود نیز، عدم آمادگی بدنه جامعه برای ایجاد تحول است که می‌بایست اصلاح شود.

وی در تشریح خلأ اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از علل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدم وجود خط فکری مشترک میان ما است؛ برای تحقق این سند، لازم است همه ما در خصوص نظام تعلیم و تربیت مطلوب، به فهم مشترکی برسیم‌.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجومعلمان دانشگاه پردیس نسیبه تهران در سال ۹۸ اشاره کرد و در ادامه افزود: در این دیدار، تاکید مقام معظم رهبری به تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان بود که بعد از این دیدار، تحولی رو به رشد در آمار جذب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان تحقق یافت.

بهرامی در ادامه افزود: در شهرستان‌های استان تهران، سالانه حدود ۲هزار و پانصد نیروی انسانی از مسیر مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی دانشگاه تربیت معلم، وارد نظام تعلیم و تربیت می‌شوند.

مسعود بهرامی ضمن اشاره به افزایش هفتصد نفری جذب دانشجومعلم در شهرستان‌های استان تهران، اذعان کرد: امسال با مشارکت دانشگاه پردیس زینبیه پیشوا و مساعدت سایر نهادها، شعبه دوم این دانشگاه را در شهرستان ورامین تاسیس کردیم که ماحصل آن افزایش هفتصد نفری جذب دانشجومعلم در شهرستان‌های استان تهران شد.

وی در ادامه، از افزودن ظرفیت‌های جدید به دانشگاه‌های فرهنگیان این استان در مهرماه سال آینده خبر داد و گفت: با ایجاد فضاهایی در شهرستان دماوند و اسلامشهر، در مهرماه سال آینده، ظرفیت‌های جدیدی را به دانشگاه‌ فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران خواهیم افزود.

حسین نوش‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت گنجاندن تفکر مهدویت در تعلیم و تعربیت بیان کرد: وظیفه شما به عنوان معلم این است که بین تفکر مهدویت و تعلیم و تربیت رابطه درستی پیدا کنید؛ لازم است معلم با استناد بر قرآن، روایات و سیره نبوی، دانش‌آموز را با مهدویت مانوس کرده و برای او نسبت به آینده امیدآفرینی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امیدواری به معنای تسلیم نیست، بلکه به معنای مقاومت همراه با تلاش است؛ مسئله‌ای که باید به فرهنگ تبدیل شود.

وی در ادامه، معلمان را بهترین ظرفیت برای اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه دانست و در تشریح میزان اثرگذاری معلم در جامعه تاکید کرد: معلمان، بهترین ظرفیت برای اشاعه فرهنگ مهدویت هستند. بنابراین تنها بستری که می‌تواند جامعه را در مسیر درست خود قرار دهد، نظام تعلیم و تربیت است.

نوش‌آبادی، ضمن بیان اینکه تعداد معلمان در کشور، ادله‌ای بر عدم توجه و رسیدگی به آنان نیست، اذعان کرد: یک میلیون معلم، روی هشتاد میلیون انسان اثر می‌گذارد؛ بدین‌سبب لازم است دولت شرایط مناسب فرهنگی و رفاه اقتصادی معلم را فراهم کند تا وی بتواند با آرامش خاطر و به دور از مشکلات اقتصادی به وظیفه خطیر خود بپردازد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه ضمن اشاره به مصوبه رتبه‌بندی معلمان افزود: مجلس شورای اسلامی برای جبران بخشی از تبعیض پرداخت مالی، طرح رتبه‌بندی معلمان را پس از تلاش‌های فراوان به تصویب رساند اما آموزش و پرورش تا به حال اقدام به به اجرای کامل این طرح نکرده است؛ ما در بودجه سال آینده برای رفع موانع اقتصادی، یک ردیف مستقل برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه از افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان خبر داد و تصریح کرد: یکی از دستاوردهای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان به ده میلیون تومان است؛ به گونه‌ای که در سال آتی، کارمندان دارای حقوق کمتر از ده میلیون، از پرداخت مالیات معاف هستند.

در پایان این مراسم، از دانش‌آموختگان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان جنوب شرق استان تهران تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار