معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین، تربیت را یک رفتار آگاهانه و متفکرانه از سوی متربی می‌داند

تهران (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت سند تحول بنیادین، تربیت را یک رفتار آگاهانه و متفکرانه متربی درباره پیدا کردن ارزش ها و حیات طیبه می داند

کد مطلب: ۱۳۵۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین، تربیت را یک رفتار آگاهانه و متفکرانه از سوی متربی می‌داند

اصغر باقرزاده در نشست تخصصی احیای امور تربیتی که با حضور نماینده تشکل‌های فرهنگیان برگزار شد با تشریح برنامه‌های روزشمار هفته امور تربیتی اظهار کرد: فضاسازی هفته امور تربیتی استفاده از ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف بود.

وی افزود: با کمک فرهنگیان، مربیان و پیشکسوتان چالش‌های امور تربیتی را احصا کردیم تا برای حل آنان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین چالش معاونت، نگاه متنوع، متفاوت و گاهی متضاد در معنای تربیت بود که به تناسب تعریف تربیت، اقدامات انجام می‌شد. اما سند تحول بنیادین، تربیت را یک رفتار آگاهانه، مختار و متفکرانه متربی درباره پیدا کردن ارزش‌ها و حیات طیبه می‌داند.

باقرزاده دومین چالش معاونت را پیدا کردن نقطه کانونی تربیت دانست تا حول آن، اقدامات موثری انجام شود. به گفته وی تنوع و تکثر نقاط تربیتی کارها را از فضای خود دور کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: موضوع سوم بی‌توجهی به عاملیت متربی است. کم‌ رنگ شدن ارکان تربیت موضوع بعدی است؛ خانواده‌ها مطالبه‌گر هستند. همچنین موضوع بعدی تفکیک آموزش و پرورش است.

وی موضوع بعدی را نیروی انسانی و منابع مالی دانست که چالش اصلی محسوب می‌شود.

باقرزاده افزود: سال گذشته معاونت پرورشی و فرهنگی ۲۶۰ برنامه به مدارس ابلاغ کرده بود که امسال این تعداد برنامه به ۶۰ برنامه تقلیل یافت.

وی در ادامه رویکردهای این معاونت را برشمرد و اضافه کرد: براساس چالش‌های موجود، رویکردهایی را اعلام کردیم که از جمله این موارد می‌توان به مشارکت فعال دانش‌آموزان در برنامه‌ها، تاکید بر فعال‌سازی، پررنگ و برجسته کردن نقش تربیتی ارکان تربیت و تلفیق برنامه‌های فرهنگی هنری با کتاب درسی اشاره کرد.

گفتنی است در این نشست نماینده تشکل‌های فرهنگیان به بیان نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع احیای امور تربیتی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار