معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

خط 1570 مشاوران را در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌دهد

اصفهان  (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت مشاوره بهترین راهکار برای گذر از آسیب‌های اجتماعی است و خط 1570 برگ برنده‌ای است که باعث می‌شود تا مشاوران در دسترس دانش‌آموزان باشند، به سوالات آن‌ها پاسخ دهند و هدایت و حمایت اولیه را از فرد آسیب دیده داشته باشند و پس از آن افراد را در صورت نیاز به بخش‌های دیگر ارجاع دهند.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خط 1570 مشاوران را  در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌دهد

اصغر باقرزاده در اختتامیه نشست تخصصی کارگروه‌های نهادینه‌سازی نظام جامع راهنمایی مشاوره و دوره آموزشی استانداردهای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ضمن عرض تبریک میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: شاهد اجرای برنامه بسیار خوبی در این دوره بودیم که از بُعد علمی و نظری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ان‌شالله در سطح عملیاتی نیز پیگیری خواهد شد.

وی افزود: بخش مشاوره باید در برنامه‌ریزی کلان معاونت پرورشی و مجموعه وزرات آموزش و پرورش دنبال شود و حمایت از این برنامه‌ها نیز بیشتر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز تمامی افراد اهمیت مشاوره را درک کرده‌اند، خطاب به حاضرین در این نشست گفت: در جریان‌های اخیر همتی مضاعف از سوی شما انجام شد و همین موضوع باعث شده تا امروز مسئولین نظام در خصوص مشاوران بپرسند.

باقرزاده افزود: مشاوره بهترین راهکار برای گذر از آسیب‌های اجتماعی است و خط 1570 برگ برنده‌ای است که باعث می‌شود تا مشاوران ما در دسترس دانش‌آموزان باشند، به سوالات آن‌ها پاسخ دهند و هدایت و حمایت اولیه را از فرد آسیب دیده داشته باشند و پس از آن افراد را در صورت نیاز به بخش‌های دیگر ارجاع دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به آموزش و پرورش مخصوصا در حوزه مشاوره مزیت بسیار خوبی است، عنوان کرد: نسبت به یک ماه قبل تماس با خط 1570 10 برابر شده است و این موضوع نشان از این دارد که مردم به بخش مشاوره اعتماد دارند. بیشتر تماس ها از سوی دانش آموزان بوده، در واقع این تماس‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها نیاز به گفت‌وگو دارند و از طریق صحبت تلفنی به راحتی می‌توانند صحبت کنند.

باقرزاده با تاکید بر اینکه خط 1570 نقطه امیدی است برای برقراری ارتباط بین دانش‌آموز و باقی بدنه اجتماع، تصریح کرد: باید از یافته‌های مشاوران در برنامه‌ریزی استفاده کرد، البته به شرطی که این یافته‌ها متقن باشد. متاسفانه سال‌ها تجارب مشاوران به اشتراک گذاشته نمی‌شود. باید کاری شود تا هر یافته‌ای که در این زمینه وجود دارد در اختیار دیگران قرار گیرد. البته بسترش این امر را باید ما فراهم کنیم و برای تحقق آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که پرونده تربیتی و سکوی تربیتی به معاونت پرورشی واگذار شده است، گفت: این موضوع در سند انتظار دولت، در کلام مقام عالی وزارت و برداشت‌هایی که دیگر معاونان داشته‌اند به صورت کامل حل شده است و ان‌شالله معاونت پرورشی مسئولیت این موضوع را برعهده خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به روایتی درخصوص دیدار شخص با امام عصر(عج)، بیان کرد: نقل است که ملا قاسم‌علی رشتی فردی را دیدند که شمایل و رفتار و کردارشان نشان می‌داد یا حضرت ولیعصر هستند یا یکی از اصحابشان. ملا قاسم‌علی رشتی با خود گفت این آدم، شخص خوبی است باید از او کیمیا یاد بگیریم. تا به محض اینکه وی خواست در خصوص کیمیا خواسته خود را مطرح کند، حضرت فرمودند «چیزی را به تو می‌آموزم که از کیمیا برتر باشد، مدام بگو یا محمد(ص)، یا علی(ع)، یا فاطمه (س)، یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی ولا تهلکنی.» وقتی این ذکر را به من یاد دادند تصور کردم «ادرکنی» نباشد و «ادرکونی» باشد، چون جمع است، همین که به ذهنم رسید دوباره حضرت (عج) فرمودند «همین‌که گفتم را تکرار کن و بگو ادرکنی ولا تهلکنی که رمز و راز همه کارها به دست امام زمان(عج) است.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه فانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار