54 زندانی خراسان جنوبی در انتظار آزادی

بیرجند (پانا) - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد هم‌اکنون ۵۴ نفر زندانی بابت جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که آزادی آنان نیازمند کمک مردم و خیرین است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
54 زندانی خراسان جنوبی  در انتظار آزادی

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد افزود: از این تعداد ۱۹ نفر بدهکار مالی، ۳۳ نفر بابت مهریه، یک نفر نفقه و یک نفر زندانی دیه بوده و بدهی آنان حدود هفت میلیارد تومان است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه پایان سال است از طرفی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم با جشن گلریزانی که برگزار خواهد شد و با کمک‌های مردم و خیرین زمینه آزادی این ۵۴ نفر نیز فراهم شود تا به آغوش خانواده خود بازگردند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۷ پرونده نیز بررسی شد که تا پایان سال منجر به آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان می‌شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد افزود: از طرفی زندانیانی هستند که به دلیل یکسری مشکلات اقتصادی و نوسانات، دچار مشکل و ناخواسته گرفتار حبس شدند و بیشتر اقدامات ستاد دیه نیز در خصوص آزادی محکومان مالی و محکومانی است که بابت جرایم غیرعمد در زندان هستند.

وی افزود: سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان توانستیم از کمک مردم و خیرین استفاده کنیم و تعداد قابل توجهی زندانی را آزاد کنیم و امسال هم با توجه به تقارن دو عید نوروز و عید رمضان امیدواریم خیرین و مردم مهربان و دلسوز استان پای کار بیایند و به ما کمک کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اگر مردم پنج یا ۶ میلیارد تومان کمک کنند، ما می‌توانیم ۲ برابر آن را از مرکز کشور کمک بگیریم و با این اعداد و ارقام افراد زیادی را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هم در زمینه آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد تا پایان امسال توضیح داد: بدهی این زندانیان حدود ۳۲۲ میلیارد ریال بوده که مانده آن بعد از رضایت شاکی و اعساری که داده شد، ۱۹ میلیارد ریال است که این مبلغ از طریق ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تامین شده و مبلغ دیگری از طریق تسهیلات پیگیری می‌شود تا بتوانیم تا پایان سال جاری زمینه آزادی این ۱۷ نفر را فراهم کنیم و به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار