معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

اساس موفقیت نظام تعلیم و تربیت بر تلاش‌های معلمان و مربیان استوار است

قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت اگر نظام تعلیم و تربیت برای موفقیت نیازمند یک عامل باشد آن عامل فقط معلمان و مربیان پرتلاش هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اساس موفقیت نظام تعلیم و تربیت بر تلاش‌های معلمان و مربیان استوار است

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که شامگاه دوشنبه در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مربی و مربیان شهید بهشتی، رجایی، باهنر و امام شهیدان اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردم که به رسم ادب و احترام در آغاز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در جمع مشاوران، مربیان، روحانیون و مسئولان آموزش و پرورش قم حاضر شوم.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت اگر محتاج یک عامل برای موفقیت باشد، آن عامل فقط معلم و مربی است و بنابراین تلاش ها برای تقویت کیفی و کمی فعالیت های مربیان عزیز و ایجاد موقعیت انجام برنامه های خلاق توسط آنها متمرکز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راهکار مشارکت فعال دانش آموزان و مربیان در طراحی و اجرای برنامه های مدارس گفت: در همین راستا از ابلاغ و انشاء و صدور آیین نامه ها و بخشنامه های غیرضروری پرهیز کرده ایم به طوری که 260 برنامه سال گذشته به 60 برنامه آن هم در حد پیشنهادهایی به مدارس، تقلیل پیدا کرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که اجازه دهیم معلمان، مربیان و مشاوران به اقتضای سن، جنسیت، سطح، دوره و محل زندگی دانش آموزان برنامه ریزی کنند، قطعا مثمرثمر و موثر خواهد بود.

باقرزاده با اشاره به خدمات و تلاش های معلمان و مربیان در دوران پس از تعطیلی کرونا، خاطرنشان کرد: در این دوران با دشواری های زیادی مواجه بودیم و همین موضوع فرصت را آماده کرد تا آموزش و تربیت به روال عادی خود بازگردد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار