معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش  و پرورش:

خانواده‌ها نسبت به مسائل تربیتی باید مطالبه‌گر باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش  و پرورش با بیان اینکه برای پررنگ کردن نقش تربیتی باید سعی و تلاش فراوان داشت، بیان کرد نحوه مطالبه‌گری خانواده‌ها در حوزه آموزشی بسیار قوی است اما باید سعی براین باشد که از خانواده خواسته شود تا نسبت به مسائل تربیتی نیز مطالبه‌گر و حضور فعال در این عرصه مهم داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها نسبت به مسائل تربیتی باید مطالبه‌گر باشند

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو در رابطه با سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: روز هشتم اسفند سالروز نهاد امورتربیتی در مدارس است که به پیشنهاد و همت شهیدان رجایی و باهنر صورت پذیرفت. در چنین روزی با کمک مردم متدین و نیروهای انقلابی نهادی به وجود آمد تا در کنار مباحث آموزشی، عده‌ای از مربیان عهده‌دار مباحث تربیتی و پرورشی مدارس شوند.

وی افزود: نهاد امور تربیتی طی سالیان گذشته خاطرات بسیار خوبی را برای دانش‌آموزان رقم زده‌است و از هر فردی که در دهه 60 و 70 درباره امور تربیتی و پرورشی بپرسید قطعا از خاطرات خوش آن روزگاران خواهد گفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته تربیت اسلامی پرداخت و گفت: روز گذشته برنامه‌ای ویژه با محوریت ارتباط مدرسه با تربیت برگزار شد تا این موضوع که فقط مربی پرورشی مسئول تربیت دانش‌آموزان نیست، تبیین شود و همه ارکان تربیتی در مدرسه اعم از معلمان، مدیران و مشاوران در این خصوص می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.

باقرزاده افزود: این مراسم که مراسمی یک طرفه نبود و مربیان پرورشی به بیان تجارب و برنامه‌های خود پرداختند با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و مربیان منتخب سراسر کشور که نقش ویژه‌ای در امر تربیت داشتند نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز روز خانواده و تربیت است، عنوان کرد: صبح امروز اولیاء منتخب دانش‌آموزان که نقشی ویژه و ارتباطی وسیع با مدارس دارند نشست تخصصی هفته تربیت اسلامی میهمان وزیر آموزش و پرورش بودند و نقطه نظرات و تجربیات خود از این ارتباط را در حضور مقام عالی وزارت بیان کردند.

وی با بیان اینکه برای پررنگ کردن نقش تربیتی باید سعی و تلاش فراوان داشت، بیان کرد: نحوه مطالبه‌گری خانواده‌ها در حوزه آموزشی بسیار قوی است اما سعی ما براین است که از خانواده بخواهیم نسبت به مسائل تربیتی نیز مطالبه‌گر و حضور فعال در این عرصه مهم داشته باشند.

باقرزاده با اشاره به روز رسانه و تربیت در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: فردا روز رسانه و تربیت است، در این روز از گردآورند‌گان نرم‌افزارها، کتاب‌ها، سرودها، تئاترهای درسی و تمامی اموری که در رسانه‌‎ها موجب کمک به عرصه تربیت می‌شود، تقدیر خواهیم کرد و از آن‌ها می خواهیم نقش خود را بسیار جدی بگیرند. همچنین روز پنج شنبه، 11 اسفند نیز تحت عنوان روز زیست بوم جدید و تربیت نامگذاری شده است که کارگروهی از حوزه علمیه قم که درباره تربیت فعالیت داشته‌اند، در قالب همایشی اقدام به ارائه مطالب خود درخصوص زیست‌بوم جدید می‌کنند و برنامه‌هایی را که درخصوص مباحث آینده تربیتی تدارک دیده‌اند، عرضه خواهند کرد.

معاون آموزش و پرورش افزود: همچنین روز جمعه 12 اسفند نیز تحت عنوان روز موقعیت‌های تربیتی و تربیت نامگذاری شده که در این روز دانش‌آموزان و مربیان پرورشی در اردوگاه‌ها دانش‌آموزی حضور خواهند یافت و در موقعیت‌های سرگرمی و تفریحی که جنبه تربیتی نیز دارد، قرار می‌گیرند.

باقرزاده با یادآور شدن این موضوع که شنبه 13 اسفندماه مصادف با میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) است، تصریح کرد: این روز را به نام نومعلمان و نومربیان اینده نامگذاری کردیم که با همکاری دانشگاه فرهنگیان جلسه‌ای باشکوه برای گرامی‌داشت نو مربیان و نومعلمان توسط خود دانشجو معلمان برگزار می‌شود. این برنامه در ۹۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و افراد شرکت کننده، برنامه‌های فرهنگی خود را تشریح می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به آخرین روز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، یادآور شد: روز یکشنبه، 14 اسفند نیز به گروه‌های جهادی و تربیت اختصاص یافته است،‌ بسیارند کسانی که در حوزه تربیت اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف و مثمر ثمر می‌کند که همواره مفید و قابل قدردانی است. از این عزیزان دعوت کردیم تا در این روز برنامه‌های خود ارائه کنند تا ان‌شالله زمینه حضورشان در مدارس فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار