وزیر آموزش و پرورش:

نباید محدودیت‌های زندگی عشایری را محرومیت تلقی کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت بحث عدالت آموزشی از روز اول سرلوحه کارهای آموزش و پرورش بوده است، هرچند باید پذیرفت زندگی عشایری محدودیت‌هایی دارد اما نباید این محدودیت‌ها را محرومیت تلقی کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نباید محدودیت‌های زندگی عشایری را محرومیت تلقی کرد

یوسف نوری با در مراسم نخستین اردوی راهیان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان عشایر کشور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای عشایر، اظهار کرد: به واسطه سادگی، صدق، صفا و پاکی مردمان عشایر، همگی دوست دارند در کنار این عزیزان زندگی کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمامی تلاش خود را در راستای تسهیل شرایط تحصیلی و آموزشی دانش‌آموزان عشایر به کار گرفته است، خطاب به دانش‌آموزان عشایر گفت: شما باید به شغلی برسید که به آن علاقه دارید، استعدادهای دانش‌آموزان عشایر را باید شناخت و نکته مهم پس از شناخت پیگیری‌های لازم برای شکوفایی آن استعدادها است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید با عشق هر فعالیتی را شروع کرد، حتما کاری که انجام می‌دهید در راستای اعتلای بوم و سرزمینی باشد که در آن بزرگ شده‌اید.

نوری با بیان اینکه آموختن گویش، لهجه و زبان مادری موجب تقویت عنصر هویتی هر فردی می‌شود، عنوان کرد: قبل از هرچیزی به خوبی زبان مادری خود را بیاموزید، پس از آن زبان رسمی کشور عزیزمان فراگیرید تا بتوانید با استفاده از تمثیلات و ادبیات موجود سرزمین خود را معرفی کنید. همچنین اقدام به شبکه‌سازی کنید تا بتوانید دانسته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. انجام چنین کاری باعث به وجود آمدن هم‌افزایی می‌شود.

وی با یادآورشدن این موضوع که هر دانش‌آموز می‌تواند استاد خودش باشد، بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در میان عشایر عزیز کشورمان داریم و افتخار می‌کنیم به این عزیزان، قطعا با سعی و تلاش هر فردی می‌تواند جایگاه والایی که مدنظرش است، برسد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بحث عدالت آموزشی از روز اول سرلوحه کار بوده است، هرچند باید بپذیریم زندگی عشایری محدودیت‌هایی دارد اما نباید این محدودیت‌ها را محرومیت تلقی کرد.

وی در پایان خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: از تاریخ ایل خود آگاه باشید و آن را مکتوب کنید و هیچ وقت فراموش نکنید که شما که بوده اید و از چه جایگاهی به قله‌های بزرگ زندگی رسیده‌اید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار