معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

علم زمانی مفید خواهد بود که در آن نگاه توحیدی وجود داشته باشد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت علم زمانی مفید خواهد بود که در آن نگاه توحیدی وجود داشته باشد، یعنی در کنار توجه به مسئله آموزش و ارتقا خود در بحث‌های پرورشی و اعتقادی نیز خود را تقویت کنید.

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
علم زمانی مفید خواهد بود که در آن نگاه توحیدی وجود داشته باشد

همزمان با هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، نشست نمایندگان منتخب دانش آموزان با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

محمدمهدی کاظمی در این نشست خطاب به نمایندگان منتخب دانش‌آموزان اظهار کرد: این معاونت خانه شما است، همه ما در نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان کار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید ارتباطات و شناخت از هویت دانش‌آموزان وجود داشته باشد، گفت: قبل از هرچیزی نیاز است که با دانش‌آموزان ارتباط برقرار شود تا صحبت‌ها شنیده شود، برگزاری چنین نشست‌هایی نیز فرصت مغتنمی است برای دانش‌آموزان تا نظرات، ایده‌ها و پیشنهادهای خود را به مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت ارائه دهند و در جریان سیاستگذاری‌های آموزش و پرورش قرار گیرند.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: افتخار می‌کنیم که دانش‌آموزان ما به این میزان مطلع هستند و نسبت به موضوعات مختلف، دغدغه دارند، خوشبختانه رویکرد تربیت چندساحتی در این عزیزان همواره مشاهده می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه دانش‌آموز امروز آینده‌ساز فردای ایران است، عنوان کرد: هدایت بخش‌های مختلف کشور در آینده قطعا بر عهده دانش‌آموزان امروز است و تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر همین موضوع است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این نشست افزود: قرار است شما به عنوان نوجوان امروز که انقلاب، جنگ و برهه‌های حساس این کشور را درک نکرده، اداره و اینده کشور را برعهده بگیرد، البته این پذیرش مسئولیت باید با نگاه به گذشته و سعی و تلاش و مجاهدت‌های افراد انقلابی باشد.

کاظمی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی روی دوش دانش‌آموزان است، تصریح کرد: درک اینکه چه مسیری طی شده تا ایران عزیزمان به جایگاه فعلی برسد، امری لازم و ضروری است، باید حس مسئولیت‌پذیری را نسبت به آینده داشته باشیم و ان را درون خود تقویت کنیم.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که دانش‌آموزان باید مسیر پیشرفت کشور را درک کنند، بیان کرد: با تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که متوجه کشوره بوده است، اما از مسیر پیشرفت منحرف نشدیم. فشارها همه جانبه بود، دشمنان جنگی ترکیبی را آغاز کردند و هجمه‌ها فراوان شد اما اجازه انحراف از مسیر پیشرفت داده نشد. باید دانست انقلابی که امروز به دست ما رسیده، ماحصل زحمات و تلاش جوانان دیروز است.

معاون آموزش متوسطه افزود: الگوهای این کشور بسیار مهم هستند و باید شناخته شوند تا در مسیر زندگی شخصی و زندگی اجتماعی بتوانیم از سیره آن‌ها بهره بریم. شهدا بزرگترین الگوهای ما برای مواجهه با مخاطرات در آینده هستند که می‌توانیم از آن‌ها درس بگیریم.

کاظمی در پایان خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: شما سفیران جهاد تببین هستید، باید پیشرفت‌ها را درک کرد و افتخارات را دید و پس از آن اقدام به روایت کرد. شما عزیزان باید دانش و مهارت های خود را ارتقا دهید و همواره این نکته را فراموش نکنید که علم زمانی مفید خواهد بود که در آن نگاه توحیدی وجود داشته باشد، یعنی در کنار توجه به مسئله آموزش و ارتقا خود در بحث‌های پرورشی و اعتقادی نیز خود را تقویت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار