سرگروه مشاوره بهارستان دو:

هدایت تحصیلی، فرآیندی کلیدی است که دانش‌آموزان با استعدادها و توانائی‌های خود آشنا می‌شوند

بهارستان دو (پانا) - سرگروه مشاوره بهارستان دو، هدایت تحصیلی را فرایندی کلیدی خواند که دانش‌آموزان با استعدادها و توانائی‌های خود آشنا می‌شوند و آگاهانه رشته تحصیلی خودرا انتخاب می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی، فرآیندی کلیدی است که دانش‌آموزان با استعدادها و توانائی‌های خود آشنا می‌شوند

جلسه هدایت تحصیلی و تشریح پوشه کار مشاوران در اداره آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، با حضور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی بهارستان دو، کارشناس امور فرهنگی‌و‌‌هنری و سرگره مشاوره، در سالن فرهنگ بهارستان دو برگزار شد.

فاطمه‌تقی‌پور، سرگروه مشاوره بهارستان دو در رابطه با پوشه کار مشاوران گفت: پوشه کار مشاوران، شامل موارد مختلفی از جداول است، که مشاوران باید تمامی فعالیت‌هایی که در مدارس در طول روز صورت می‌گیرد مانند بخشنامه، اقدامات هدایت‌ تحصیلی و طرح‌هایی که اجرا می‌شود و افرادی که برای مشاوره مراجعه می‌کنند در داخل این پوشه قرار داده ‌شود‌.

وی عنوان کرد: هدایت تحصیلی فرآیندی کلیدی است که دانش‌آموزان با استعداد‌‌ها، توانایی‌ها، علاقه‌مندی‌ها، نیازهای خود و رشته‌های تحصیلی مختلفی آشنا می‌شوند، تا براساس آن رشته تحصیلی خود را آزادانه و آگاهانه انتخاب کنند.

وی افزود: در فرآیند هدایت تحصیلی معلمان نیز نقش پررنگی دارند و لازم است برای معلمان جلسات توجیهی برگزار شود زیرا نظرات معلمان در انتخاب رشته دانش آموزان نیز موثر است.

سرگروه مشاوره خاطرنشان کرد: نمرات پایه‌ هفتم‌ و پایه‌ هشتم در انتخاب رشته نقش مهمی دارد؛ به این صورت که نمرات پایه‌ هفتم ضریب ۱ و نمره‌ پایه‌ هشتم نیز ضریب ۱ و نمرات پایه‌ نهم ضریب ۳ دارند و در نهایت یک میانگین از نمرات هر درس در هر رشته به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت آزمون رغبت بیان کرد: آزمون رغبت، استعداد و توانایی هرساله توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون توانایی خود را می‌سنجد، بنابراین باید دانش‌آموزان با جدیت این به سوالات این پاسخ دهند.

تقی پور در ادامه افزود: تغییرات چشم‌گیری در تعداد سوالات این آزمون اتفاده افتاده سوالات آزمون رغبت از ۳۲۰ به ۱۴۵ سوال کاهش پیدا کرده است و همچنین تعداد سوالات آزمون استعداد از ۲۵۶ به ۱۱۸ سوال کاهش داشته است. در سال های گذشته دانش‌آموزان مجبور بود که به تمامی سوالات پاسخ کامل دهند اما با تغییراتی که در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است با در نظر گرفتن یک گزینه اضافه دیگر‌ با عنوان در این مورد اطلاعات کافی ندارم دانش‌آموز‌ دیگر مجبور نیست به هر دلیلی به تمامی سوالات پاسخ دهد.

دانش‌آموز خبرنگار: پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار