- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران

بیمه مرکزی مانع بیمه شدن ساختمان‌های ناامن شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خواستار جلوگیری از بیمه شدن ساختمان‌های ناامن شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بیمه مرکزی مانع بیمه شدن ساختمان‌های ناامن شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید رضا دارابی در حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار، اظهار کرد: دیروز ساعت ۱۰:۲۰ با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، نیروهای سه ایستگاه به محل می رسند و پس از تخلیه ساختمان، اطفای حریق را آغاز می کنند.

قدرت الله محمدی افزود: سه طبقه منفی دپوی وسایل آتش زا بوده که هر ساختمان ۳۸۰ متر مربع مساحت داشته است؛ این ساختمان در دی ماه سال قبل حکم قضایی داشته و هفته قبل حکم جلب برای مالک صادر شده بود.

وی تأکید کرد: درجه حرارت به ۱۵۰ درجه افزایش یافت و امروز به سه درجه رسیده است؛ نیروهای ما در این درجه یک دقیقه نیز دوام نمی آوردند و مدام گروه ها جابجا می شدند. تمام ساختمان های اطراف تخلیه شدند و سریعا دستگاه های لرزه نگار مستقر شدند تا هرگونه لرزه گزارش داده شود و بتوانیم آتش نشانان را تخلیه کنیم و همین باعث شد حادثه تلخ تری رخ ندهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهرانبا بیان اینکه اگر یک ساعت بیشتر طول می کشید ساختمان حتما فرو می ریخت، گفت: اجناس این ساختمان باید سریعا تخلیه و تخریب شود.

محمدی با بیان اینکه پس از خروج هر گروه آتش نشان حضور و غیاب صورت می گرفت، یادآور شد: یکی از آتش نشانان ما در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید؛ متاسفانه طبقه منفی یک این ساختمان درب آسانسور نداشت و تخلف در اجرای آن صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: روند شهادت آتش نشانان ادامه دارد، اتاق اصناف و اتحادیه ها و وزارت صمت و دستگاه های بیمه گر کجا هستند و چه وظایفی دارند؟ مصیبت های تهران را نباید تنها به دوش شهرداری انداخت. بیمه مرکزی باید جلوی بیمه این ساختمان ها را بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ حریق در تهران رخ می دهد، گفت: باید هزینه مالکین ساختمان های پرخطر را بالا برد؛ یک سوم تهران از جنس این ساختمان هاست و مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۵ به انبار تبدیل شده اند.وی افزود: اگر دستگاه قضا محکم برخورد کند، قطعا شاهد حوادث کمتری از این دست خواهیم بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار