معاون سازمان نوسازی مدارس کشور:

دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از برگزاری دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی - معماری ایرانی در ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ مجید عبداللهی، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور و دبیر دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی "مدرسه ایرانی معماری ایرانی" گفت: این همایش در 14و15 اسفند جاری در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد. آثار ارسالی به دبیرخانه نیز پس از داوری در نمایشگاه جانبی طی روزهای 14 و 15 اسفندماه به نمایش گذارده خواهد شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور به اهمیت معماری فضاهای آموزشی در بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری پرداخت و گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور افزون بر توجه به طراحی، ساخت، بازسازی، مقاوم‌سازی و مرمت بسیاری از مدارس برای پاسخگویی به نیازهای کمی؛ توجه ویژه به موضوع کیفیت طراحی مدارس در راستای احیای فرهنگ معماری اسلامی- ایرانی و هویت‌بخشی به فضاها دارد.

دبیر همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی به پیشینه برگزاری این همایش از سال 1385 اشاره کرد و گفت: در راستای کیفیت‌بخشی و هویت‌بخشی به معماری فضاها از اردیبهشت ماه سال 1385 با تشکیل ستاد هویت‌بخشی، حرکتی نو تحت عنوان " هویت بخشی به فضاهای آموزشی" در عرصه معماری کشور آغاز شده و در پی آن، مسابقه‌ها و نمایشگاه‌های معماری در زمینه‌ طراحی مدارس با هویت اسلامی- ایرانی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی تحت عنوان "مدرسه ایرانی معماری ایرانی" با همکاری دانشگاه‌ها و جمعی از صاحب‌نظران عرصه معماری کشور و شرکت طراحان و مهندسان ادارات کل نوسازی مدارس کشور، مشاوران توانمند داخل و خارج کشور، اساتید و دانشجویان، پیشکسوتان عرصه معماری از سال 1385 آغاز و امسال نیز دهمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی معماری ایرانی را در اسفند ماه 1401 پیش رو داریم.

عبداللهی گفت: از دستاوردهای برگزاری این همایش‌ها و مسابقات و جمع‌آوری طرح‌ها، چاپ 9 جلد کتاب با همین عنوان است که امروزه خیل عظیمی از اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به فضاهای آموزشی آن را به عنوان یک مرجع مفید در مراکز علمی مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین جمع‌آوری طرح‌های با هویت منتج از این مسابقات و در پی آن اجرای ده‌ها طرح عملیاتی با معماری مناسب و با هویت الگوی مناسبی را برای مدرسه‌سازان و جامعه مهندسی کشور ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دهمین همایش و نمایشگاه ملی "مدرسه ایرانی معماری ایرانی" و سومین همایش بین‌المللی، در 4 بخش طراحی معماری، مدرسه‌های اجراشده، مستندنگاری نقادانه و فراخوان مقالات می‌باشد. بخش طراحی، در 2 سطح حرفه‌ای و دانشجویی برگزار شد که در بخش حرفه‌ای، سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل تابعه با مهندسین مشاور کشور به رقابت می‌پردازند. در بخش مستندنگاری نقادانه نیز گوشه‌های موفق و ناموفق فضاهای آموزشی از نگاه بهره‌برداران (دانش‌آموزان، معلمان، مربیان و مدیران مدارس) بوده که این بخش برای نخستین بار به مسابقه گذاشته شده است.

دبیر همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی در پایان از معماران مجرب کشور، استادان، دانشجویان و دانش‎آموزان علاقه‌مند دعوت کرد تا در این همایش که در 14 و 15 اسفند ماه برگزار می گردد شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار