مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

عملیاتی کردن سند تحول بنیادین از مهمترین راهبردهای امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت عملیاتی کردن سند تحول بنیادین از مهمترین راهبردهای اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی کردن سند تحول بنیادین از مهمترین راهبردهای امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران؛ زهرا پناهی‌روا ضمن تبیین اهمیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین گفت: در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین ۳ قرارگاه ایجاد کرده‌ایم، هدف یکی از قرارگاه‌ها این است که مفاد سند در کف مدرسه و در صف اول تربیتی اجرا شود که مدارس شاهد کشور در دستور کار این قرارگاه قرار دارند تا الگوی سایر مدارس باشند.

وی با بیان اینکه ۱۳۶۱ مدرسه شاهد در کشور داریم، افزود: مهارت‌آموزی و اجرای برنامه‌های جذاب در مدارس، توانمندسازی معلمان، تبیین نقش تربیتی معلمان و اولیا، تبیین نقش برون‌سازمانی مدارس، پرهیز از موازی‌کاری، ایجاد حق ورود آزادانه دانش‌آموزان در همه تشکل‌ها و نهادها و طراحی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تدوین سندی راهبردی برای مدارس شاهد با چند مساله مواجهیم، کار اصلی ستاد این است که دستورالعمل‌ها را بازنگری و اصلاح کنیم.

پناهی‌روا با بیان اینکه آشنایی با فن مدیریت آموزشگاه بسیار مهم است، ادامه داد: طرح کوچ که ارائه اولیه آن از استان کرمان بود، خیلی طرح خوبی بود و در سطح ملی بازخورد داشت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مدیران مدارس برتر شاهد را در پیش داریم، اظهار داشت: مدیر مدرسه باید توانمندی لازم در خصوص برنامه‌ریزی، انعکاس واقعیت‌ها، تعامل و هماهنگی با اولیا، هم‌افزایی و پیشبرد فعالیت‌ها تا سطوح علمی و تربیتی داشته باشد.

بر پایه این گزارش، گردهمایی ۳۲ کارشناس و ۶۹ مدیر مدرسه شاهد استان کرمان در 3 دوره تحصیلی با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و معاونان امور مالی و آموزشی و پرورشی وی در هتل آسمان کرمان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار