پانا بررسی کرد:

بازسازی به‌جای نوسازی در محله سلسبیل

برای خرید خانه در محله سلسبیل چقدر سرمایه لازم است؟

تهران (پانا) - خانه‌های قدیمی سلسبیل که تا چندی قبل گزینه ساخت‌وساز برای انبوه‌سازان بود این روزها با بالا رفتن قیمت ملک توسط صاحبان شان بازسازی‌شده و برای فروش یا اجاره معامله می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی به‌جای نوسازی در محله سلسبیل

منطقه 10 از محله‌های قدیمی تهران است که دارای بافت قدیمی با بازارهای سنتی است. با بالا رفتن قیمت ملک این منطقه موردتوجه کارمندها و طبقه متوسط قرارگرفته است زیرا علاوه بر اینکه قیمت ملک تا حدودی متناسب با سرمایه اولیه‌شان است آپارتمان‌های کوچک مقیاس در این منطقه فراوان است.

رضا توحیدی از مشاورین املاک شهر تهران درباره وضعیت خریدوفروش ملک در منطقه سلسبیل گفت: «در این منطقه خانه‌های باغی و بزرگ متراژ کم شده اما وجود دارد و مشتریانش عموماً بسازوبفروش‌ها هستند.»

وی افزود: «در شرایط کنونی عمده مسکن‌های این منطقه آپارتمان‌های با متراژ کم هستند که مشتریان آن طبقه متوسطی هستند که تا چند سال قبل در مناطق مرکزی رو به بالا زندگی می‌کردند یا در مناطق بالا شهر اجاره‌نشین بودند و حالا سرمایه‌ای که برایشان مانده برای خرید خانه در همین مناطق خرج می‌کنند.»

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای خرید آپارتمان در منطقه سلسبیل با سرمایه 2 تا 3 میلیاردی می‌توان یک آپارتمان 50 تا 70 متری خرید اما با سال ساخت بالا که عمدتاً بازسازی‌شده‌اند.

بازسازی خانه‌هایی با سال ساخت بالا که اکنون در این منطقه برای فروش گذاشته شده‌اند نشان می‌دهد که با بالا رفتن قیمت مصالح خانه‌سازی دچار رکود شده است و حالا صاحبان این نوع ملک ترجیح داده‌اند که آپارتمان‌های قدیمی را بازسازی کنند برای فروش یا اجاره بگذارند. ضمن اینکه مشتریان این نوع خانه‌ها هم به دلیل بالا رفتن جهشی قیمت ملک زیاد شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار