برگزاری جشنواره بومی - محلی در دبیرستان نمونه فروغ دانش اردل

اردل(پانا)-جشنواره بومی - محلی در راستای حفظ فرهنگ و آداب و رسوم بختیاری در دبیرستان نمونه دولتی فروغ دانش شهرستان اردل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره بومی - محلی در دبیرستان نمونه فروغ دانش اردل

اکبر نصیری معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اردل در گفت‌وگو با پانا گفت : این جشنواره بومی محلی در دبیرستان نمونه دولتی فروغ دانش شهرستان اردل برگزار شد و یکی از کارهای مؤثری که دانش‌آموزان در این راستا انجام دادند ، حضور با لباس فاخر بختیاری در برنامه بود.

نصیری در ادامه گفت : پوشیدن لباس فاخر بختیاری توسط دانش‌آموزان ، نشانه‌ی گرامی‌داشت و حفظ رسالت ، فرهنگ و آداب و رسوم قوم بختیاری است و همچنین این نوع پوشش ، اهمیت حجاب و معنویات را در فرهنگ ما نشان می‌دهد که ریشه در تاریخ دارد و از گذشته های دور به یادگار به ما رسیده است .

وی افزود : قوم بختیاری همواره در طول تاریخ افتخار آفرین بوده‌ و حماسه های نیاکان ما در طول تاریخ جاودان مانده است و اکنون ما نیز با حفظ رسالت خود ، فرهنگ و آداب و رسوم‌مان ، نام قوم خود را تا ابد در تاریخ زنده نگه خواهیم داشت.

در پایان جشنواره معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اردل ، جهت قدردانی از دانش‌آموزان به پاس گرامی‌داشت فرهنگ قوم بختیاری ، احترام به آداب و رسوم این دیار و پوشیدن لباس محلی ، به قید قرعه به دانش‌آموزان هدیه‌ای اهدا کرد.

دانش‌آموز خبرنگار : حنانه رئیسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار