مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش:

هدف از اجرای طرح مشترک پیوند مسجد و مدرسه، پیوند واقعی این دو مرکز تاثیرگذار فرهنگی در جامعه است

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح مشترک پیوند مسجد و مدرسه را پیوند واقعی این دو مرکز تاثیرگذار فرهنگی در جامعه و همچنین شناسایی ظرفیت‌های هر دو دستگاه دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۵۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای طرح مشترک پیوند مسجد و مدرسه، پیوند واقعی این دو مرکز تاثیرگذار فرهنگی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عباس مهاجر، مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام دهه مبارکه فجر همچنین اعیاد شعبان بیان کرد: مردمی‌سازی سیاست‌های برنامه‌های فرهنگی از رویکردهای دولت انقلابی رئیس جمهور و مقام عالی وزارت است لذا پیوند مسجد و مدرسه به عنوان یک بستر فرهنگی مهم در عملیاتی سازی این سیاست مطلوب مورد توجه این اداره‌کل و برنامه‌های فرهنگی آن محسوب می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح مشترک پیوند مسجد و مدرسه را پیوند واقعی این دو مرکز تاثیرگذار فرهنگی در جامعه و همچنین شناسایی ظرفیت‌های هر دو دستگاه دانست و خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان اداره‌کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران به منظور بررسی برنامه‌ها و امکانات و ظرفیت‌ها شد.

در ادامه خورشید، معاون سازماندهی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گزارشی از تعداد کانون‌ها، شبکه رابطین، طرح پرورشی یار و ظرفیت این مراکز فرهنگی بیان و بر همکاری مشترک با آموزش و پرورش تاکید کرد.

موسوی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران این اتفاق خوب را به فال نیک گرفت و بر اجرای این طرح در راستای حلقه‌های 9 نفره در شهر تهران برای استفاده از ظرفیت مساجد و استفاده از مساجد همجوار مدارس اعلام آمادگی کرد.

بهمنش نماینده اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران هم خواستار اجرای واقعی طرح پیوند مسجد و مدرسه با برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی شد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان اداره‌کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران و معاونت پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران تشکیل شود.

قرار شد طرح پیوند مسجد و مدرسه به صورت آزمایشی در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران با محوریت 2 کانون فرهنگی تربیتی اجرا شود.

بر اساس این گزارش مقرر شد اولین برنامه کارمشترک با برگزاری اردو اجرایی و عملیاتی شود با این توضیح که نظام محتوایی با ستاد مساجد، انتخاب و اعزام دانش آموزان با مدرسه و هماهنگی و برگزاری اردو با کانون فرهنگی تربیتی باشد.

همچنین موضوع مسجد به عنوان بخش جنبی جشنواره فرهنگی هنری فردا برای سال های آتی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و تفاهم نامه همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با شهر تهران و شهرستان های تهران منعقد شود.

در این جلسه همچنین قرار شد رویداهای مشترکی بین کانون های فرهنگی تربیتی و کانون های فرهنگی هنری مساجد تعریف و برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار