مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی:

بیش از ۱۰ هزار نیروی خدماتی به استان اختصاص داده می‌شود

نیشابور (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار نیروی خدماتی به استان اختصاص داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۰ هزار نیروی خدماتی به استان اختصاص داده می‌شود

سید امیر شوشتری در دفتر مدیریت آموزش و پرورش نیشابور با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نیشابور، معاونت پشتیبانی اداره کل، مشاورین مدیرکل، ریاست اداره حراست استان، ریاست سنجش، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پروش نیشابور و ریاست اداره میان جلگه از کمبود شدید نیرو در سطح استان و پیگیری جهت جذب نیرو خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: تلاش ما این است که طیف های مختلف ارزشی و ولایی آموزش و پرورش را کنار هم جمع کنیم و معتقدیم آموزش و پرورش جایی است که با بیش از ۵۰ درصد مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: آمارهای اعلام شده درست است و ما در کل استان نیز با کمبود شدید حداقل چهار هزار نیروی خدماتی مواجه هستیم. ما بیش از ۵ هزار کمبود نیروی انسانی را با جایگزینی نیروهای خرید خدمات، بازنشستگان، دانشگاه فرهنگیان و استمرار نیروها مدیریت کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اضافه کرد: ما تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است توان مالی و درآمدزایی خود را بالا ببریم و در شش ماهه گذشته موفق شدیم درآمد مراکز رفاهی در نواحی مشهد را به دو برابر افزایش دهیم. همچنین در حوزه تامین فضاهای آموزشی و نیروی انسانی تمام تلاش خود را معطوف کرده ایم که این مشکلات انباشته شده را به حداقل برسانیم.

شوشتری اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش دارای ظرفیت بسیار بالایی هستیم، اگر بتوانیم ۵ درصد از فضاهای موجود را تجاری سازی کنیم بسیاری از مشکلات مالی حذف خواهد شد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ این اتفاق مهم در سطح استان رخ دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کمبود نیرو در سال آینده حل نخواهد شد مگر اینکه ماده ۲۸ در همین روزهای آتی برگزار شود، همچنین پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار نیروی خرید خدمات به استان تخصیص یابد که بخشی از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز با عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه، گزارش فعالیت های آموزش و پرورش نیشابور را ارائه کرد و گفت: تمام تیم آموزش و پرورش نیشابور دلسوزانه پای کار آمدند و تلاش ما این است که بهترین شرایط ممکن برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت را فراهم کنیم.

سید مهدی قاضی به کمبودهای موجود از جمله کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات موجود، بیش از ۸۰۰ فرهنگی شاغل در نیشابور تا ابتدای مهرماه بازنشسته خواهند شد که این تعداد بر کمبود نیروی انسانی اضافه خواهد شد.

وی به عدم پرداخت به موقع حق الزحمه نیروهای حق التدریس ها، همکاران خرید خدمات، بازنشستگان به کارگیری شده و نیروهای دانشگاه فرهنگیان پرداخت و ادامه داد: دهستان بینالود با فاصله بسیار زیاد باید دیده شود و نیروهای تبدیل وضعیت به این دهستان تخصیص یابد. همچنین با رشد ۴ درصدی جمعیت دانش آموزی در این شهرستان، کمترین سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ به شهرستان نیشابور اختصاص داده شده است و اگر بناست برنامه ریزی انجام شود، شهرستان نیشابور با ٣ هزار کمبود نیرو می بایست مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به ۳۶ فضا و ۷۲ مدرسه دو شیفت در نیشابور خاطرنشان کرد: در بحث ساخت و سازها با توجه به خیرین بزرگ نیشابور از جمله مهندس وکیلی و سید رضا حسینی، نیازمند توجه ویژه و حمایت مسئولین برای آغاز پروژه وکیلی ۹۹ و ادامه کار پروژه وکیلی ۱۰۰ هستیم، مدارس روستای پیرکماج و حقیه و مدارس ۲۲ بهمن و هنرستان سپهری راد نیز نیازمند توجه ویژه جهت تجهیز امکانات و ساخت سرویس بهداشتی و منزل سرایداری است.

سید مهدی قاضی به کمبود خودرو در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در بحث خودرو در تنگنای شدید هستیم و خودروهای ما در چند سال اخیر از تعداد ۲۸ دستگاه به ۱۵ عدد کاهش یافته است، ما تلاش می کنیم با تمام توان به امورات آموزشی و پرورشی بپردازیم و از شما تقاضا داریم که نیشابور بزرگ را دریابید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار