معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش موفق و پیشرو نیازمند مشارکت همگانی است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان و به نقل از آموزش و پرورش استان قم، احمد محمودزاده در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نقش نیروی انسانی در پیشبرد اهداف عالی آموزش و پرورش کشور خاطر نشان کرد: مسئله نیروی انسانی با توجه به نقشی که در توسعه و گسترش انقلاب اسلامی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به صراحت به آن اشاره شده است.

وی در همین راستا افزود: نیروی انسانی موجب تمدن‌سازی خواهد بود و با این نگرش و اهمیت نیروی انسانی، حال و آینده نظام جمهوری اسلامی در داخل کلاس‌های درسی و با وجود نیروی انسانی و معلمین توانمند ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش موفق و پیشرو نیازمند مشارکت همگانی است.

وی افزود: همه ارکانی که به نحوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر تعلیم و تربیت دخیل هستند، اعم از خانه، مدرسه، اولیا، رسانه‌ها و اصحاب رسانه باید با هم‌افزایی و همگرایی در راستای انجام مفاد سند تحول بنیادین به عنوان نسخه شفابخش آموزش و پرورش به همکاری و تعامل بپردازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه مدارسی موفق هستند که بستر حضور اقشار مختلف مردمی همانند گروه‌های جهادی و مردمی را فراهم می‌کنند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه دولت در راستای تربیت تمام‌ساحتی، شوراهای آموزش و پرورش با رویکرد تحولی نسبت به قانون شوراهای آموزش و پرورش برای تاثیرگذاری بیشتر در حوزه‌های نرم‌افزاری و تربیتی و اتخاذ برنامه‌های تربیتی به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: مدارس و مراکز غیردولتی خدمات فرصت‌ها و ظرفیت بی‌نظیری در حوزه‌های گوناگون تعلیم و تربیت را برای آموزش و پرورش کشور ایجاد کرده که همسو با اهداف سند تحول بنیادین در عرصه‌های مختلف تربیتی مشغول فعالیت هستند.

ادای احترام معاون وزیر آموزش و پرورش به مقام شامخ شهدای والا مقام استان قم

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و هیات همراه در ابتدای سفر خود به استان قم با حضور در گلزار شهدای حضرت علی بن جعفر(ع)و گلریزان مزار شهدای عزیز به مقام شامخ شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس ادای احترام و تجدید پیمان کردند.

محمودزاده ضمن قرائت فاتحه بر مزار شهیدان زین الدین، مجید عسگری جمکرانی و شهدای دانش‌آموز بمباران بهمن‌ماه ۶۵ استان قم، گفت: امروز بدون شک حلاوت و شیرینی ملت بزرگ ایران اسلامی به برکت خون‌های پاک شهدای عزیز حاصل شده و همگی باید قدردان خون‌های پاک این عزیزان در سنگر مقدس خدمت باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلابی و زنده نگه ‌داشتن یاد شهدا گفت: سیره شهدا باید به عنوان چراغ راه مسؤولان، نسل جوان و آیندگان قرار گیرد. نسل جوان امروز باید تبیین شود زیرا انتقال مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان تأثیر بسزایی در همبستگی و همدلی و وحدت ملی دارد.

وی با بیان سخنی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند "اگر این شهادت‌ها نبود، اگر این فداکاری‌ها نبود، این نظام باقی نمی‌ماند و این نهال نظام، مورد تهاجم طوفان‌های سخت بود" افزود: پیروی از سیره و روش شهدا و ترویج آن در جامعه، بزرگ‌ترین وظیفه فعالان فرهنگی و مسئولان نظام در شرایط امروز است.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدایت استان قم

محمودزاده در ادامه سفر خود به استان قم با حضور در مجتمع آموزشی - تربیتی غیردولتی هدایت و بازدید از این مرکز بزرگ آموزشی با تشکر از اقدامات انجام شده در این مجتمع، تنوع روش‌های آموزش و پرورش در این مجتمع و سایر مدارس و مراکز غیردولتی استان قم را ارزشمند عنوان کرد و بر استمرار فعالیت‌های توسعه گرایانه تاکید کرد.

محمودزاده افزود: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس را مدنظر قرار دادیم و به دنبال برش‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی هستیم. با اجرای مهندسی کیفیت و سند تحول در مدارس غیردولتی، رویکردهای آموزشی و پرورشی ما مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: در سند راهبردی سازمان 3 برنامه جدی داریم که محورهای سازمان در تدوین برنامه‌هاست و عبارتند از: ۱- اجرای برنامه‌های تقنینی یا قانونگذاری ۲- اجرای برنامه‌های مدیریتی ۳- اجرای برنامه‌های مشترک با همکاری سایر معاونت‌ها.

وی ادامه داد: به دنبال مدارس کیفی درحوزه آموزش و پرورش هستیم. مدارس غیردولتی کشور متناسب با رویکرد تقویت ساحت­‌های شش­گانه سند تحول بنیادین به ­ویژه ساحت "اعتقادی، عبادی و اخلاقی" و با هدف توسعه مشارکت­‌های همگانی و برقراری عدالت آموزشی و تربیتی رتبه‌بندی می‌شود. باید برنامه‌های کیفی درمدارس غیردولتی داشته باشیم و این مدارس پیشتاز باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اعتقاد داریم همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند و با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار