به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش صورت گرفت

پیام مشترک استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا) - یعقوبعلی نظری استاندار و سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیام مشترکی صادر کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام مشترک استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

متن پیام به شرح ذیل است:

عرصه تعلیم و تربیت از مهم ترین زیرساخت های تعالی همه جانبه کشور به شمار می آید و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه های مختلف محسوب می گردد. به لحاظ محتوایی، حکمرانی خوب دارای ویژگی‌هایی مانند مشارکت پذیری ، حاکمیت قانون، شفافیت، جوابگویی، عدالت آموزشی، اثربخشی و کارآیی، پاسخگویی و افق راهبردی است که دست اندرکاران تمامی سطوح ملی، استانی و منطقه ای می بایست به آن مقید باشند.

اگر کشور و ملتی خواهان عزت مادی، برتری سیاسی، پیشرفت علمی و آبادانی است، باید به آموزش و پرورش به عنوان کاری بنیادی توجه جدی کند، زیرا نیروی انسانی لازم برای تحقق این اهداف والا، محصول نظام آموزش و پرورش است.

بدون شک شوراهای آموزش و پرورش نقش بی بدیل در تحقق مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش دارند، برای داشتن یک نظام تعلیم و تربیتی کارآمد و اثربخش مشارکت همگانی و احساس مسئولیت در تعیین چشم انداز، تدوین استراتژی و ترسیم نقشه راه، یک ضرورت انکار ناپذیر است.

در زیست بوم جدید ضرورت این مشارکت افزایش یافته است. به حمدالله امروز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به همت تلاش و رویکرد جهادی همه دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت در مسیر تحول دینی و تربیتی دانش آموزان قرار گرفته است، نگاهی به ساختار شوراهای آموزش و پرورش درسطوح منطقه ای و استانی و حضور مدیران ارشد اجرایی در ترکیب این شورا تداعی کننده توسعه مشارکت فکری و تقویت امکانات محلی و منطقه ای و استانی و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش در جهت رفع مسائل و مشکلات تعلیم و تربیت و همچنین تحول در امور مختلف آن می باشد. در این راستا از مهم ترین شاخص های تاثیرگذار بر حکمرانی آموزش و پرورش حاکمیت کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان تضمین کننده جهت گیری های اساسی و سیاستی آموزش و پرورش کشور است.
نقش شوراهای آموزش و پرورش در تحقق مردمی سازی حکمرانی در آموزش و پرورش به عنوان مقوله محوری بر مبنای شرایط مدیریت مشارکتی و تمرکززدایی و از طریق راهبردهای سیاست های کلان و چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ و برقراری عدالت در آموزش و منابع با در نظر گرفتن تقویت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی و سرمایه گذاری آموزشی و پرورشی محقق می شود و منجر به تحقق پیامدهای اثربخش بودن نظام آموزشی، رشد و توسعه آموزشی و ارتقای رتبه کشور در مجامع بین المللی می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار