مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در انتخابات شورای دانش آموزی:

شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری و خودباوری است

تهران ( پانا ) _ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در حاشیه بیست و ششمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی منطقه عنوان کرد شورا دانش آموزی تمرین مسئولیت پذیری و خودباوری برای دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری و خودباوری است

منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۸ در حاشیه بازدید از برگزاری این انتخابات بیان داشت: انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان از هم‌اکنون مسئولیت‌پذیری و خودباوری را تمرین می‌کنند. انتخابات شورای دانش‌آموزی به این معنی است که به خودمان ایمان داشته باشیم و بگوییم ما هم به عنوان دانش‌آموز می‌توانیم در همه مسائل کشور شریک باشیم.

هدایتی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید به خدا توکل کرده و سپس تلاش کنید، خاطر نشان کرد: موفقیت به راحتی و به‌صورت آسانسوری به دست نمی‌آید. خطاب به همه دانش آموزان می گویم که مراحل رشد و ترقی، یک‌شبه حاصل نمی‌شود و برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید قدم‌به‌قدم، حرکت کرد چرا که موفقیت با توکل بر خدا، تمرین و پشتکار و همراه با سختکوشی به دست می‌آید.

مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۸ با اشاره به اهمیت شوراهای دانش‌آموزی گفت: دین مبین اسلام تاکیدات زیادی به امر شورا و مشورت کرده که نمونه آن آیه ۱۵۹ سوره مبارکه آل عمران است. این امر نشان می‌دهد که هم تشکیل و هم جایگاه شورا در نظام سیاسی اسلام، بالا و ترفیع دیده شده است.

وی اظهار کرد: تشکیل شورا فواید زیادی برای جامعه اسلامی دارد که از جمله آن شناسایی افراد خوش‌فکر در بدنه شورای مدرسه برای کمک به رسیدن به اهداف آموزش و پرورش، فراهم کردن زمینه مشارکت همگانی و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان و ایجاد حسّ شخصیت در دانش‌آموزان است و به عبارت دیگر، شکوفایی فکری در بدنه شورا اتفاق می‌افتد.

منصور هدایتی خاطرنشان کرد: شورای دانش‌آموزی می‌تواند بازوی مشورتی خوب برای کادر اجرایی آموزشگاه باشد که نماد مشارکت و مسئولیت‌پذیری است. این شورا دارای اهدافی است که باید به آن‌ها واقف باشیم. آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری، تمرین و تحقق مشارکت اجتماعی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی از جمله این اهداف است و شورای دانش‌آموزی می‌تواند محلی برای تمرین کار تیمی برای دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در مدرسه، ایجاد حسّ رقابت در بین دانش‌آموزان، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدرسه از دید دانش‌آموزان مشارکت در شناخت و رفع نیازهای روزانه دانش‌آموزان، تقویت بنیه اندیشه‌ورزی و همسوسازی دانش‌آموزان با سیاست‌های مدیریت مدارس نیز از اهداف کلی دیگری است که برای شورای دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

هدایتی اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی علاوه بر اهداف و وظایفی که به آن‌ها سپرده شده می‌توانند اقدامات ابتکاری و خلاقانه‌ای هم در سطح آموزشگاه‌ها داشته باشند. کنترل میزان مطالعه دانش‌آموزان در منزل و ارائه برنامه‌های عملیاتی به دانش‌آموزان، تهیه تعهدنامه انضباطی، برگزاری کلاس‌های درسی فوق برنامه در خارج از ساعات آموزشی و تدریس این کلاس‌ها توسط دانش‌آموزان ممتاز و نخبه، اجرای برنامه تریبون آزاد، برگزاری فعالیت‌های مناسبتی مختلف و اجرای مسابقات مختلف پرورشی، فرهنگی، ورزشی و برگزاری اردوهای درون و برون‌مدرسه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که اعضای شوراهای دانش‌آموزی خارج از وظایف خود می‌توانند انجام دهند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه ۱۸ خطاب به مسئولان مربوطه و با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی صرفا نباید به برگزاری انتخابات بسنده شود، گفت: به اعضای شوراهای دانش‌آموزی باید اهمیت داده شده و از آن‌ها حمایت کرده و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. این اعضا ها را می‌توان با انجمن اولیا و مربیان ارتباط داد تا هرچه بیشتر بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار