پیام تبریک استاندار زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش؛

شوراهای آموزش و پرورش در مردمی‌سازی نظام این دستگاه نقش به‌سزایی دارند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان در پیامی‌ به‌مناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش نقش این شوراها را بر نظام حاکم بر دستگاه تعلیم و تربیت مهم ارزیابی کرد و گفت هرکاری که پای مردم در میان باشد، به نتیجه می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای آموزش و پرورش در مردمی‌سازی نظام این دستگاه نقش به‌سزایی دارند

محسن افشارچی استاندار زنجان به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش ، پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام استاندار زنجان به شرح زیر است.

«توسعه و پیشرفت هر کشوری در آموزش و پرورش آن بنا نهاده می‌شود. در کشور ما نیز چنین بوده و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش به عنوان کانون خلق دنیای آینده، سنگ بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و .. به شمار می رود. به فرمایش ایشان، بهترین و برجسته‌ترین فکرها باید با هم افزایی یکدیگر برای طراحی ایده در آموزش و پرورش کنار هم قرار گیرند و شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی برای این مهم است.

در نهاد زیربنایی مهم و تاثیرگذار آموزش و پرورش، بهره‌مندی از اندیشه‌ها، تجارب صاحب‌نظران و خرد جمعی، زمینه پیشرفت و تعالی آموزش و پرورش و در نهایت گام نهادن در مسیر تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند. از آنجایی که کار شورایی و مشورت، ریشه در مبانی دینی و حکمرانی ما داشته و خرد جمعی، تضارب آراء و هم افزایی فکری، همواره مورد توجه بوده، می‌توان به اهمیت جایگاه این شورا و نقش بی‌بدیل آن در مشارکت مردمی در نظارت، راهبری و تمرکززدایی در امر تعلیم و تربیت پی‌برد.

با اقتضائات امروز، لزوم بازنگری در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش، آسیب شناسی و رفع برخی مشکلات، که از گذشته در آن رخنه کرده و بسیاری از مشکلات امروز در این حوزه ناشی از آنهاست، حائز اهمیت، الزامی و اجتناب‌‌ناپذیر است. بی شک با استفاده از تجارب و اندیشه‌های دلسوزان امر تعلیم و تربیت که قلبشان برای اعتلای ایران اسلامی و درخشش فرزندان آن می‌تپد، می‌توان آموزش و پرورش قوی‌تر و متناسب با نیاز جامعه امروز داشت به گونه‌ای که هیچ گزند و آفتی به محصول آن، که دانش‌آموزان و دانشجویان هستند، نرسد.

نقش شوراهای آموزش و پرورش، در مردمی‌سازی نظام حکمرانی آن بر کسی پوشیده نیست چون هرکاری که پای مردم در میان بوده به نتیجه رسیده و مصداق فرمایش امام راحل که فرمودند : هرکاری را که می‌خواهید به سرانجام مطلوب برسد آن را به مردم بسپارید، گواه این ادعاست. بنابراین به یقین می‌توان گفت که مشارکت مردم در شوراهای آموزش و پرورش نیز نقش مهمی در نیل به اهداف این نهاد مهم خواهد داشت.

در پایان، ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و قدردانی از زحمات تلاشگران فرهیخته عرصه تعلیم و تربیت، امید است از ظرفیت اثرگذار شوراهای این نهاد، برای برداشتن گام های بلند در مسیر پیشرفت و ساختن آینده میهن اسلامی نهایت استفاده صورت گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار