مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴:

تربیت دانش‌آموزان در مکتب شهید سلیمانی، ضامن پیشرفت و توسعه کشور است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، ترسیم چشم‌انداز آینده را ضرورتی انکارناپذیر برای انتقال  دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان دانست و پرورش و تربیت آینده‌سازان در مکتب شهیدسلیمانی را ضامن پیشرفت و توسعه همه‌جانبه فردای کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموزان در مکتب شهید سلیمانی، ضامن پیشرفت و توسعه کشور است

قاسم بیانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی، یک مکتب تربیتی است که ترویج آن در مدارس ضرورتی انکارناپذیر است، در گفت‌وگو با پانا گفت: «شهید سلیمانی مکتب جدیدی را پایه‌گذاری کرد. مکتبی که باید همه افراد در رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در شناخت و تبیین آن مکتب تلاش کنند و این شهید را که با تعبد، معنویت و اخلاص خود و تمرکز بر فرهنگ ناب اسلامی با دوری از زرق و برق دنیا راهبردهای تاکتیکی و نظامی دنیا را به هم ریخته و جبهه مقاومت را در دنیای اسلام پایه‌گذاری کرد، معرفی کنند.»

وی ضمن اشاره بر اینکه باید در برنامه‌ریزی ویژه‌ مدارس، مکانی برای ترویج اندیشه‌ها و رفتارهای شهید سلیمانی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: «امروز جتر حمایتی تفکر انقلابی بالاتر از هر تفکر جناحی، گسترده است، جهاد تبیین ضرورت امروز جامعه است که برای ترسیم چشم انداز آینده و جلوگیری از تکرار تاریخ، انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جدید و دانش آموزان ضرورتی انکارناپذیر است.»

بیانی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مکتبی بزرگ در جهان اسلام پایه‌گذاری کرد که معلمان رسالت انتقال این فرهنگ و پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب را بر عهده دارند، افزود: «اگر سیره شهید سلیمانی به دانش آموزان منتقل شود، همه دانش آموزان حاج قاسم می شوند؛ همانطور که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما حاج قاسم های زیادی داریم که باید شناسایی و به جامعه معرفی شوند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ ضمن اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک انسان تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی بود، گفت: «تربیت متربیان و آینده سازان انقلاب اسلامی در راستای عمل به وظایف خود در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن سازی، اهمیت والایی دارد. مدیران آینده جامعه باید از اکنون تربیت شوند تا بتوانند به عنوان مدیران جهادی تمدن ساز نقش آفرینی کنند. لازمه گرایش به تمدن نوین اسلامی‌، نشر نظری و عملی مکتب اسلام است. براساس فرامین مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموزی نگاه کنیم. برای تمدن سازی اسلامی باید مدیرانی تربیت شوند که در عرصه های مختلف شغلی مبتنی بر مکتب شهید سلیمانی عمل کنند.»

وی در این راستا ادامه داد: «برای تربیت مدیران جهادی تمدن ساز باید تربیت دانش آموزان به عنوان مدیران آینده مبتنی بر مکتب شهید سلیمانی باشد. با توجه به اینکه در مکتب شهید سلیمانی اثرگذارترین بعد، مبانی اعتقادی بوده است که بر مشی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی او تاثیر داشت و در زمینه های شغلی و عملکردی او را به عنوان اثرپذیرترین بعد، تحت تاثیر قرار داد و به طور کلی ساختار فکری و شخصیتی ایشان را تشکیل داد. بنابراین برای تربیت مدیر جهادی تمدن ساز، درک مبانی اعتقادی مکتب شهید سلیمانی و طراحی الگو برای تربیت دانش آموز در تراز گام دوم انقلاب اسلامی به منظور تربیت مدیران تمدن ساز اهمیت ویژه ای دارد.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با اشاره به اهمیت و حفظ مکتب شهید سلیمانی، گفت: «این مکتب باید در مراکز آموزش عالی و مدارس تدریس و به عنوان موضوعی برای رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی ارائه شود تا برای آیندگان باقی بماند.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار