دانش‌آموزان شهرستان قرچک عنوان کردند:

جهان‌پهلوان تختی الگویی جامع و کامل برای ورزشکاران

قرچک (پانا) - دانش‌آموزان شهرستان قرچک، جهان‌پهلوان تختی را الگویی مناسب برای جوانان امروز بخصوص در حوزه جوانمردی و ورزش برشمردند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جهان‌پهلوان تختی الگویی جامع و کامل برای ورزشکاران

کوثر سارابیگی یکی‌ از دانش‌آموزان دبیرستان طاها قرچک در گفت‌و‌گو با پانا گفت:«غلامرضا تختی اسطوره‌ای فراموش نشدنی در عرصه ورزش بود‌. پهلوان تختی تا قبل از شهرتش فقط یک فرد علاقه‌مند به کشتی بود. من شنیده‌ام که مربی‌ایشان کشتی او را قبول نداشت‌‌‌، زمانیکه غلامرضا در یکی از مسابقات سخت و دشوار توانست حریف خود را شکست دهد‌ و کشورش را سربلند کند، به حرفه و مهارت او در کشتی پی‌برد.»

وی در ادامه گفت:« تختی تمام تلاش خود را کرد تا توانست نامی جاودان را برای ایران به جای بگذارد؛ پس چه خوب است تا همه ما دانش‌آموزان ایشان را سرلوحه‌ زندگی خود قرار دهیم.»

زهرا فعله‌‌گری یکی از دانش‌آموزان دبیرستان شهید ملاآقایی نظر خود را اینگونه بیان کرد:«ایران در گذشته و حال ورزشکاران زیادی را به خود دیده که یکی از این ورزشکاران پهلوان غلامرضا تختی بوده است. این پهلوان بزرگ مدال‌ها و جوایز خود را وقف حرم امام رضا(ع) و فقیران می‌کرد، ایشان می‌توانند الگوی خوبی برای ورزشکاران و جوانان امروزی باشند. من به شخصه سعی می‌کنم در تمام لحظه‌های زندگی‌ام از ایشان الگوبرداری کنم.»

آیلار عبداللهی یکی دیگر از دانش‌آموزان شهرستان قرچک گفت:«در نظر من شهید تختی الگویی کامل برای زندگی هر نوجوان و جوانی است که در این سن به دنبال الگویی مناسب برای خود هستند. به خصوص ورزشکاران کشور، ایشان در تمام شرایط جوانمردی را رعایت کردند و به فکر فقرا و نیازمندان بودند. تختی با تلاش و کوشش توانستند نامی نیک را از آن خود کنند که تا به امروز جاویدان است و خیلی از ورزشگاه‌های ایران نام پهلوان تختی را از آن خود کرده‌اند.»

دانش‌آموز خبرنگار: زلفا بشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار