وحیدی در جمع خبرنگاران:

تغییرات استانداران بستگی به عملکردها دارد

موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های با سوخت نامناسب می‌شود/ وزارت نفت در حال کار درباره سوخت‌های یورو ۵ است

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت بحث تغییر استانداران بستگی به عملکردها دارد، هر وقت احتیاج باشد این تغییرات انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۶۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تغییرات استانداران بستگی به عملکردها دارد

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به موضوع آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این روزها مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد، مساله هوای تهران است. براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، ۶۰ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع متحرک و ۴۰ درصد مربوط به منابع ثابت است. در بحث منابع متحرک، مساله مهم، موضوع حمل و نقل عمومی، خودروها و موتوسیکلت‌ها است. بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده است، تعداد قابل توجهی موتورسیکلت برقی جایگزین موتورسیکلت‌های با سوخت نامناسب می‌شود.

وی افزود: همچنین بحث نوسازی ناوگان عمومی مطرح است و قراردادهایی در این زمینه بسته شده و تعدادی اتوبوس جدید هم برای تحویل از کارخانه‌ها آماده تحویل و شماره‌گذاری است. قرار است چندین هزار نوسازی ناوگان را داشته باشیم؛ علاوه بر این شهرداری تهران کار خوبی را برای کاهش مسیر ترددها با اصلاح تقاطع‌ها آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بحث سوخت نیز مطرح است، وزارت نفت در حال کار درباره سوخت‌های یورو ۵ است تا ان‌شالله بتوانیم بیشتر از آن استفاده کنیم.

وزیر کشور بیان کرد:‌ در منابع ثابت هم که درباره پالایشگاه‌ها و کارخانه‌هاست برنامه‌هایی در دستور کار است که با سوخت‌های بهتر کار کنند. البته مهاجرت نسبتا قابل توجه به تهران و افزایش جمعیت موجب افزایش آلودگی شده و کاهش نزولات آسمانی هم در این روند موثر بوده است.

وحیدی در پاسخ به سوالی دیگر درباره احتمال پذیرش دختران افغان محروم شده از تحصیل در افغانستان در دانشگاه‌های ایران اظهار کرد: همین الان به اتباع افغانستانی در ایران خدمات آموزشی خوبی داده می‌شود و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند. ترجیح ما این است که این مسایل در داخل افغانستان حل شود. پذیرش اتباع جدید برای ما با این تعداد مهاجر که در کشور داریم، محدود است و مشکلاتی دارد اما به مهاجرانی که اکنون در ایران هستند تلاش شده خدمات آموزشی خوبی داده شود که در حال انجام است.

وی در خصوص تغییر برخی استانداران گفت: بحث تغییرات استانداران بستگی به عملکردها دارد، هر وقت احتیاج باشد این تغییرات انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار