مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی از لحاظ فرقه، رتبه دوم در حلقه عرفان را دارد

تبریز (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، جایگاه استان را از لحاظ فرقه، رتبه دوم در حلقه عرفان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌شرقی از لحاظ فرقه، رتبه دوم در حلقه عرفان را دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی بر حوزه‌های فرهنگی و مذهبی متمرکز است و البته در سال‌های اخیر تلاش دارد به واسطه تشکل‌های عموما مردمی مرتبط با مجموعه در حوزه اجتماعی نیز نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: ۶ هزار معلم در استان مشغول فعالیت تبلیغی و تبیینی هستند که از این تعداد ۸۰ روحانی مستقر و ۴۲ روحانی محلات داریم و بر همین اساس بنیان هدایت در زیرمجموعه شبکه امامت تاسیس شده تا روحانیون فعال در استان و مرتبط با تبلیغات اسلامی از جمله روحانیون مستقر در روستاها به عنوان امام روستا و یا امام محله در شهرها و مساجد محلات ساماندهی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: امام محلات و روستاها فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با هر محله و روستا را بر عهده دارند که برگرفته از جمله شهید قاسمی است که امام جماعت تنها امام مسجد نیست بلکه امام محله‌ای است که مسجد در آن قرار دارد و باید به مسائل و موضوعات آن رسیدگی کند و تاثیر این رویکرد را در کرونا و طرح های مواسات و همدلی و اشتغال مشاهده کردیم.

وی از فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز خبر داد و اذعان کرد: در این پایگاه‌ها با حضور روحانیون نسبت به حل مشکلات این مناطق اقدام می‌شود و علاوه بر ۱۷ پایگاه در تبریز، برخی نیز در شهرستان‌ها فعال هستند که پیگیر افزایش آنها هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: البته با وجود اقدامات و کارکرد این شبکه امامت، حمایت و پشتیبانی لازم از آنها نمی‌شود و پرداختی ما به این روحانیون نیز حداقلی و در حدود دو میلیون تومان است و تبلیغات اسلامی تنها متولی اعزام آنهاست و با این وجود بیش از ۸۰ درصد اعتبارات اداره کل صرف همین ۱۲۰ روحانی و امام روستا و محلات می‌شود.

وی با اشاره به اعزام روحانی به مناطق مختلف استان در مناسبت های ملی و مذهبی گفت: این روحانیون نسبت به تعیین احکام دینی و شرعی اقدام می‌کنند که ما تنها بحث ساماندهی و اعزام آنها را بر عهده داریم و همین رویکرد در مورد مراکز تولیدی و کارخانه‌ها و نهادها نیز حاکم است و هزینه‌ها و کمک‌های مالی به روحانیون از سوی خود مراکز انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در طرح امین حوزه علمیه که با همکاری آموزش و پرورش برای اعزام ۸۰۰ مبلغ به مدارس برای طرح مباحث تبلیغی و مذهبی اجرا می‌شود که دوره آموزش توانمندسازی مربوطه برای این مبلغان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و با بهره‌گیری از اساتید قم برگزار شد تا روحانیونی متخصص هر مبحث بکار گرفته شوند.

وی در پایان وضعیت آذربایجان‌شرقی از لحاظ فعالیت فِرَق را نیازمند توجه جدی عنوان و خاطرنشان کرد: از نظر فرقه‌ای شرایطی بدتر از استان‌های تلفیقی داریم به‌گونه‌ای که در عرفان حلقه پس از تهران رتبه دوم را داریم و در زمینه فعالیت فرقه بهاییت جزو ۶ استان نخست کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار