مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

مراسم‌های عید نیمه شعبان به صورت محله محور برگزار می‌شود

تبریز(پانا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم‌های عید نیمه شعبان به صورت محله محور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مراسم‌های عید نیمه شعبان به صورت محله محور برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آذربایجان شرقی بر ضرورت تلاش مضاعف ادارات دولتی و تشکل‌های مردمی، جهت برگزاری پرشور مراسم عید ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) در نیمه شعبان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی نباید مانع تکالیف مهدوی ما در عید نیمه شعبان شود، افزود: در این راستا، تمامی ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی، مردم و ادارات را باید بکار بگیریم. انعکاس اجتماعی مراسم و جشن‌های مهدوی نیمه شعبان، بسیار مهم است.

حسینی برگزاری محله محور مراسم در تمامی محلات شهرها و روستاها با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و آذین بندی محیطی را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه مساجد و هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی در موضوع عید ولایت امام زمان علیه السلام برنامه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با شعار هر محله یک مسجد، یک تشکل و یک ایستگاه صلواتی، چهره استان را امام زمانی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم آموزش و پرورش پویش آذین بندی محلات توسط دانش آموزان و گرفتن عکس و فیلم و ارسال آن در فضای مجازی را اجرا کند.

وی سپس بر ضرورت فضاسازی مناسب برای نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: احیای عید نیمه شعبان و ایجاد فضای معنوی در شهر ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار