معاون بهداشت وزارت بهداشت

افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه‌ای دوز یادآور واکسن کرونا دریافت کنند

سویه جدید کرونا در حال گسترش است و دریافت دوز یادآور می‌تواند میزان بستری‌ها را به شدت کاهش دهد

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه ای، نوبت یادآور واکسن کووید19 را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه‌ای دوز یادآور واکسن کرونا دریافت کنند

حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: مطابق مصوبه کمیته ملی واکسن افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه‌ای که حداقل 6 ماه از تاریخ آخرین نوبت واکسن آنها گذشته است، دوز نوبت یادآور واکسن کووید 19 را دریافت کنند.

معاون بهداشت در ادامه از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته است مصوبه کمیته ملی واکسن به همه مراکز بهداشتی تحت پوشش ابلاغ شود.

همچنین رئیس اورژانس بیمارستان فجر از موج جدید کرونا و افزایش روند بستری بیماران کرونایی طی دو هفته قبل خبر داد و گفت: سویه جدید کرونا به سرعت در حال گسترش است.

محمد مهدی دادفر در یک برنامه رادیویی اظهار داشت: این سویه جدید، نسبت به سویه BA۵ عفونت زایی بیشتر و دوره نهفته کمتری دارد و بیشتر هم افرادی که واکسن نزدند و یا افراد بالای ۶۰ سال را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا، سیستم ایمنی را دور می‌زند افزود: افراد با علائم شدیدی مانند ضعف و بی‌حالی شدید، تهوع و استفراغ، بدن درد شدید و مقاوم به درمان و کاهش بویایی و چشایی مراجعه می‌کنند.

رئیس اورژانس بیمارستان فجر با تأکید بر اینکه افراد حتماً در بدو این بیماری اصول بهداشتی را رعایت کنند اظهار کرد: افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای که به این سویه جدید مبتلا می‌شوند باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند و استراحت و تغذیه مناسب را فراموش نکنند.

وی تأکید کرد: افراد در همین چند روز به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دوز یادآور را تزریق کنند چون می‌تواند میزان بستری‌ها را به شدت کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار