پوررادی در مراسم وداع دانش‌آموزان مرندی با پیکر مطهر دو دانش‌آموز شهید گمنام:

نوجوانان بهترین ارتباط معنوی را با دانش‌آموزان شهید برقرار می‌کنند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد نوجوانان بهترین ارتباط معنوی را با دانش‌آموزان شهید برقرار می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان بهترین ارتباط معنوی را با دانش‌آموزان شهید برقرار می‌کنند

مراسم وداع دانش آموزان با پیکر مطهر دو دانش آموز شهید گمنام در اجتماع بزرگ دختران دهه هشتادی صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مرند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در اجتماع بزرگ دختران دهه هشتادی شهرستان مرند گفت: شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم.

وی در این مراسم مهم ترین رسالت را زنده نگهداشتن نام و خاطره شهیدان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند که: « فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: برای رسیدن به مقام فنا فی الله هفت راه معرفت، محبت، شوق، انس، خوف، زوال، نوافل و پاداش خداوندی وجود دارد که شهدا با اولین قطره خونی که می دهند به مقام عالی تکامل می رسند.

حجت الاسلام پوررادی با اشاره به فعل یرزقون، با بیان اینکه شهدا در پیشگاه خداوند بطور جمعی روزی می خورند، مقام عندیت را بالاتر از مقام بهشت برشمرد.

وی با بیان اینکه پرده های حجاب از برابر چشمان شهدا برداشته شده و به تمام عوامل تسلط دارند، ادامه داد: دانش آموزان شهید که سن کمی دارند و از نظر حق الناس مبرا هستند تقرب نزدیکتری به خداوند دارند.

پوررادی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «برای خدا بندگانی است که پیامبر نیستند ولی پیامبران بر وجود آنها غبطه می خورند»، از جمله آنها شهیدان هستند، اظهار کرد: شهید مقام شفاعت دارد و به وجه الله نگاه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار