معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

بهبود و کیفیت بخشی در اجرایی امتحانات سوادآموزان یکی از عوامل موثر است

کرج (پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در سومین جلسه ستاد امتحانات که با حضور اعضا ستاد به منظور بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف در برگزاری امتحانات سوادآموزی سال1400 برگزار شد عنوان کرد بهبود و کیفیت بخشی در اجرایی امتحانات سوادآموزان یکی از عوامل موثر است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بهبود و کیفیت بخشی در اجرایی امتحانات سوادآموزان یکی از عوامل موثر است

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی استان در سومین جلسه ستاد امتحانات که با حضور اعضای ستاد به منظور بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف در برگزاری امتحانات سوادآموزی سال 1400 برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته سوادآموزی، با تشریح میزان شرکت کنندگان و درصد قبولی آزمون های پایانی دوره های سوادآموزی در همه نواحی و شهرستان ها به دلایل کاهش درصد قبولی در برخی مناطق همچون شیوع ویروس کرونا و آثار منفی آن در ارائه خدمات سوادآموزی، کمرنگ بودن محرک‌های انگیزشی برای سوادآموزان، سنتی بودن روش های سنجش و اندازه گیری آموخته های سوادآموزان، ترس سوادآموزان از عدم موفقیت، اعمال سلیقه در کیفیت‌بخشی به برگزاری و تصحیح اوراق، عدم شرکت تعدادی از سوادآموزان در آزمون های پایانی پرداخت.

وی در ادامه راهکارهایی نظیر بهبود و کیفیت بخشی به برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی امتحانات سوادآموزی، نظارت بیشتر و موثرتر در فرآیند آموزش سوادآموزان، کشف نارسایی های یادگیری سوادآموزان و تلاش برای رفع آن با توانمندسازی آموزشیاران، جلوگیری از اعمال سلیقه در کیفیت بخشی به برگزاری و تصحیح اوراق با مطالعه دقیق شیوه نامه های مربوطه و توجیه عوامل اجرایی در این خصوص، تعیین حوزه با توجه به پراکندگی سوادآموزان و همکاری در جمع آوری وحضور آنان در جلسه امتحان توسط منطقه، را در افزایش کیفیت و روایی آزمون های پایانی سواد آموزی موثر دانست.

معاون سوادآموزی استان ضمن تشریح برنامه های هفته سوادآموزی، به برگزاری مسابقه انشانویسی پرسش مهر ریاست جمهوری در بین سوادآموزان دوره انتقال و مسابقه ای از وصیت نامه شهید سلیمانی در بین آموزش دهنده ها در این ایام خبر داد.

در ادامه حسین فراغت رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان در مورد اینکه تا زمان ثبت نام دو ماه بیشتر زمان نداریم و باید سریعتر کارها انجام پذیرد، خواستار کمک همه دستگاه‌ها و عوامل در شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت سوادآموزان شد.

لیلا الماسی، معاون آموزش متوسطه نیز بیان کرد: درج پیام در گروه ها و اطلاع جهت جذب سوادآموزان و پررنگ کردن حق الزحمه خودآموز و پاداش سوادآموزانی که قبول می شوند در گروه های دانش آموزان متوسطه، باعث ترغیب دانش آموزان در این امر خداپسندانه می شود.

داود حسینی رئیس اداره ارزیابی عملکرد پیشنهاد شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از سواد آموزانی که از سال 1398 موفق به ادامه تحصیل شده اند، را داد.

وی همچنین با تاکید بر تقدیر از افراد موفق در حوزه سواد آموزی و بر خانواده محوری آموزش سوادآموزان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار