معاون سواد آموزی درجلسه مشترک با رئیس انجمن اولیا و مربیان:

انجمن اولیا در شناسایی وجذب سواد آموزان ازنقش بسیار موثری برخوردار است

الهویی از برگزاری جلسه مشترک معاونت سواد آموزی اداره کل با اداره انجمن اولیا و مربیان استان برای همکاری دو جانبه در خصوص سواد آموزی اولیا دانش آموزان خبر داد .

کد مطلب: ۶۲۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پاناازالبرز : جلسه مشترک معاونت سواد آموزی اداره کل با اداره انجمن اولیا و مربیان استان برای همکاری دو جانبه در خصوص سواد آموزی اولیا دانش آموزان برگزار گردید .

در این جلسه ، الهویی ، معاون سواد آموزی گفت : بدون شک نقش انجمن های اولیا و مربیان در شناسایی و جذب و ایجاد انگیزه و علاقه در اولیا دانش آموزان به منظور حضور موثر در کلاس های سوادآموزی نقشی بی بدیل و موثر است . نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در مدارس تلاش برای بهره مندی اولیا ء دانش آموزان از تسهیلات سواد آموزی را رسالت خود می دانند .

وی در ادامه افزود : پرداختن به موضوع شناسایی و جذب و نگه داشت اولیا بیسواد به دلایل زیر حائز اهمیت است.

  1. قابل دسترس بودن با بهره گیری از بانک اطلاعات اولیا در مدارس
  2. تاثیر گذاری مثبت در امر تعلیم و تربیت فرزندان و ایجاد و توسعه خانواده متعادل
  3. توسعه پوشش تحصیلی محرومین از فرصت اول تحصیل در کشور

الهویی گفت : بدیهی است با برنامه ریزی و مشارکت موثر می توان شرایط باسواد شدن و اهدای نعمت سواد به اولیاء ذی نفع را تا حصول نتیجه گیری پیگیری نمود .

وی اظهار داشت ،اگر پرچم نهضت ریشه کنی بیسوادی برسر بام هر خانه و مسجد و مدرسه و سایر اماکن عمومی برافراشته شود و مردم شریف و بزرگوار برحسب حس نوعدوستی و مسئول بودن ، در هر مرحله در محیط مسجد و مدرسه وظیفه دعوت و راهنمایی افراد شناسایی شده بیسواد و کم سواد را انجام دهند یقینا همانند گذشته گام های موفقی در روند صعودی ارتقاء کمی و کیفی سواد آموزی برداشته خواهد شد.

الهویی اظهار داشت: انجمن ها درمحور تبلیغ و ترویج دانش افزایی در کلاس های آموزش خانواده ، همکاری با رابطین سوادآموزی در مدارس جهت احصاء و تعیین وضعیت اولیای بیسواد ، پالایش مدارک تحصیلی اولیا و ... همیشه موثر و تاثیرگذار بوده و هستند و همکاری موثر انجمن های مناطق با روسای ادارات سوادآموزی مناطق فصل مشترکی است که مارادر اجرای برنامه ی عملیاتی یاری می نماید .

وی اظهارداشت : که در کارنامه عملکرد سال قبل در جلسه شورای پشتیبانی استان از تشریک ساعی و همکاری خوب اداره انجمن اولیا و مربیان استان و مناطق بر اساس مستندات موجود تقدیر بعمل آمدکه ان شاا... امسال شاهد توسعه بیشتر این همکاری خواهیم بود .

در ادامه ، والی پور رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان اظهار داشت : صرف نظر از تعریف علمی و بین المللی بیسوادی، با عنایت به حداقل نیازها و محدودیت های موجود ، اداره انجمن اولیا و مربیان آمادگی خود را برای همکاری به منظور ارتقای کمی و کیفی سوادآموی اولیا دانش آموزان با استفاده از ظرفیت های موجود درشوراهای انجمن اولیا و مربیان استان، مناطق ، دوره های آموزش خانواده ،مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده پیوند و انجمن اولیا و مربیان مدارس اعلام می نماید .

خبر نگار افتخاری : الهام فرزام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار