مدیرکل دفتر انجمن اولیاومربیان خبر داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان در ادارات و نهادها

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که باید میان مسئولان مدرسه و اولیا یک فهم مشترک از «تربیت» به وجود آید تا مأموریت اصلی مدرسه که تعلیم و تربیت است قابل دست‌یابی شود.

کد مطلب: ۸۲۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر انجمن اولیاومربیان خبر داد: برگزاری کلاس‌های  آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان  در ادارات و نهادها

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نورعلی عباس‌پور درگردهمایی مدیران ورؤسای ادارات آموزش وپرورش وکارشناسان انجمن اولیا و مربیان که در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن اولیا ومربیان در سال‌های گذشته هم در وزارت آموزش وپرورش و هم در سطح آموزش وپرورش استان‌ها در حاشیه قرار گرفته بود، اظهار کرد: انجمن اولیا ومربیان ازسال 95 به عنوان یک تشکل غیردولتی مستقل، زیر نظر وزیر آموزش و پرورش اما به صورتی مستقل عمل می‌کند.

وی افزود: تشکل غیردولتی به این معناست که با ملاحظات پیش‌بینی‌شده افرادی که صلاحیت دارند، در درون مدرسه فعالیت کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، خانواده‌ها باید از سطح برنامه‌ریزی تا سطح اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش نقش داشته باشند، افزود: اساسنامه انجمن نیز با رویکرد جدید اصلاح شده است.

وی با اشاره به پشتوانه 24 میلیون خانواده‌ی آموزش وپرورش و تأکید براینکه آموزش و پرورش باید پاسخگوی مطالبات آنان نیز باشد، ادامه داد: انتخابات انجمن اولیاومربیان در سطح مدرسه، شهرستان و منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود و هیئت امنایی با ریاست وزیر آموزش و پرورش شکل می‌گیرد که 13 نفر از 21 عضو آن، از منتخبان استان‌ها هستند؛ به این معنا که غلبه با والدین است.

عباس‌پور تأکید کرد که پس از انتخابات نباید رابطه اعضای منتخب با مدرسه و اولیا قطع شود تا انجمن تبدیل به انجمنی صوری و فرمایشی نشود.

وی یادآوری کرد: گرچه بسیاری از مدارس موفق، انجمن‌هایی موفق دارند، در بسیاری از مدارس نیز انجمن اولیا و مربیان تبدیل به تشکلی رفع تکلیفی شده است.

عباس‌پور ضمن یادآوری اینکه مدرسه محور فعالیت‌های تعلیم و تربیت است، بر واگذاری اختیارات به مدرسه تأکید و اعلام کرد: یکی از سرمایه‌های مدرسه انجمن اولیاومربیان است که اگر بتوانیم از این منابع استفاده کنیم درمدرسه حداقل مشکلات را خواهیم داشت و مدیران و مسئولان نباید مانع این اتفاق شوند.

وی با اشاره به حضور سه وزارتخانه کشور، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در مباحث مربوط به سرویس مدارس گفت: سرویس‌های مدارسی که طبق تفاهم‌نامه این سه وزارت مشغول فعالیت هستند، مشکل‌ساز نیستد و مشکل با سرویس‌هایی است که به صورت آزادبر هستند.

عباس‌پور خواستار مشارکت و تصمیم‌گیری خانواده‌ها در مسائلی شد که ذی‌نفع هستند و آن را یکی از اصول مدرسه‌محوری آموزش وپرورش برشمرد و اظهار کرد: در موضوعات بوفه، لباس فرم دانش‌آموزان و سرویس مدارس مهم‌ترین موضوع جلب و فراهم کردن اعتماد خانواده‌هاست.

وی تأکید کرد: تا زمانی که فهم مشترک از تربیت با اولیا نداشته باشیم، مأموریت اصلی مدرسه که تعلیم و تربیت است قابل دست‌یابی نخواهد بود.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت 318 مرکز مشاوره خانواده در سطح کشور متعلق به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با قوه قضاییه بناست که ارجاعات دادگاه‌ها برای پیشگیری به مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش فرستاده شود.

عباس‌پور همچنین از اجرای طرحی برای آموزش والدین در ادارات و نهادها خبر داد و تصریح کرد: این طرح برای والدینی است که به لحاظ مشغله کاری نمی توانند در کلاس‌های آموزشی برگزار شده در مدارس شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار