در گفت‌وگو با پانا

مهدیه سادات محور: نمی‌خواستم خانواده ایرانی را در فقر و فلاکت نشان بدهم

تهران (پانا) - کارگردان مستند «عزیز» از آثار برگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت:نمی‌خواست خانواده ایرانی را در فقر و فلاکت نشان بدهد بلکه نمایش قهرمان بودن آن‌ها را در زندگی‌شان مدنظر داشته است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مهدیه سادات محور: نمی‌خواستم خانواده ایرانی را در فقر و فلاکت نشان بدهم

مهدیه سادات‌محور کارگردان مستند «عزیز» که برگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «من تصمیم دارم جایزه این فیلم را به سوژه اصلی مستند بعنی عزیز اهدا کنم و قطعا در اولین فرصت آن را به دستش می‌رسانم. چراکه نوه این خانواده دارد ازدواج می‌کند و تامین هزینه خرید جهیزیه برای او بسیار سخت شده است. وقتی جایزه را گرفتم به سرعت به عزیز پیام دادم و گفتم پول بخشی از جهیزیه جور شده است و ‌می‌تواند بخشی از نگرانی‌هایش را دست کم فراموش کند.»

وی افزود: «من برای هیچ جایزه‌ای به اندازه این جایزه صبر نکرده بودم. می‌خواستم چالش بزرگ‌تر زندگی عزیز را پر کنم. در یک سال و نیمی که درگیر ساخت این پروژه بودم، او را قهرمان بزرگی برای خودم دیدم. مخاطبان فیلم عزیز از دیدن این فیلم قلبشان به درد آمد و همه‌شان لطف داشتند و اعلام همراهی برای کمک و حمایت از او و خانواده‌اش کردند. او سختی‌های زیادی را باید تحمل کند. این مشکلات علاوه بر حمایت معنوی به مددکاری معنوی نیاز دارد اما عزیز با وجود همه این مشکلات روحیه خود را حفظ کرده است. سالن اکران دوم مستند من پر شده بود و این به خاطر حضور عزیز بود که با فرزند مبتلا به سندروم داون و دخترش در جشنواره حضور یافته بودند. او برای من و خیلی‌ها یک قهرمان است.»

وی ادامه داد: «چندین پیام در شب نمایش فیلم دریافت کردم که گفتند مشکلات خود را در قبال مشکلات عزیز بسیار کم و کوچک می‌دیدند. من دلم نمی‌خواست زندگی یک خانواده ایرانی را در فلاکت نشان بدهم بلکه مهم این بود که آن‌ها را قهرمان زندگی خود نشان بدهم و اگرچه این جنس آثار جشنواره پسند هستند اما در اینجا من اصلا چنین چیزی را مدنظر نداشتم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار