رابط سلامت آموزشگاه دخترانه طاها قرچک:

هوای پاک را نمی‌توان خرید، اما می‌توان ساخت

قرچک (پانا) - رابط سلامت آموزشگاه دخترانه طاها ملارد گفت هوای پاک را نمی‌توان خرید، اما می‌توان ساخت و راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد داد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هوای پاک را نمی‌توان خرید، اما می‌توان ساخت

فاطمه برات، رابط سلامت آموزشگاه دخترانه طاها آموزش و پرورش قرچک و در خصوص معضل آلودگی هوا در گفت و گو با پانا گفت:«آلودگی هوا مشکلی است که در چندین سال اخیر دست به گریبان آن هستیم و چند روز اخیر به علت آلودگی هوا از نعمت حضوری بودن مدارس محروم شدیم.»

وی گفت: «آلودگی هوا آلودگی امری بسیار شایع و بدیع است که روی هر نوع جاندار تاثیرگذار است و همین طور باعث می شود تنوع محیط زیستی کاهش پیدا کند و گونه های جانوری رو به انقراض رود.»

برات اظهار کرد:«هوای پاک را نمی‌توان خرید، اما می‌توان ساخت؛ به همین علت امکان جلوگیری از آلودگی وجود دارد؛ یکی از کارهایی که می توانیم برای جلوگیری از آلودگی انجام دهیم، کاهش ضایعات و بازیافت آن است. همچنین میتوانیم تغیراتی در بسته بندی ایجاد کنیم و به جای کیسه های پلاستیکی از کیسه های پارچه ای استفاده کنیم.»

وی به آلودگی‌های رادیواکتیو اشاره کرد و گفت:«آلودگی رادیواکتیو توسط شرکت‌های صنعتی و آزمایشگاه ها ایجاد می‌شوند که باید در مکان های ایمن نگهداری شود تا آلودگی آن در محیط پخش و باعث آلودگی هوا نشود. با گذر زمان و پاکسازی عوامل احتمال اینکه آلودگی را کاهش داد وجود دارد. از بین بردن منبع آلودگی بسیار می‌تواند موثر باشد و باعث معکوس شدن اثرات آلودگی شود.»

رابط سلامت آموزشگاه دخترانه طاها آموزش و پرورش قرچک افزود: «افراد سالمند، کودکان، گروه‌های حساس که دارای مشکلات قلبی یا ریوی هستند به علت آسیب‌پذیر بودن نباید در معرض آلودگی قرار بگیرند و حتما بیاد داشته باشیم که آلودگی هوا می‌تواند بر امید بر زندگی تاثیر بسزایی داشته باشد.»

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین زهرا شکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار