روح‌الامینی:

استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۶۰ امضا کلید خورد

تهران (پانا) - رئیس کمیته غذا و دارو مجلس از طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با بیش از ۶۰ امضای نمایندگان و ثبت آن در سامانه مجلس خبر داد .

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۶۰ امضا کلید خورد

عبدالحسین روح‌الامینی با اشاره به عدم مدیریت و ناتوانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حل مشکلات پزشکان، پرستاران، دارو، درمان و واکسن از جمع آوری امضای نمایندگان برای استیضاح بهرام عین اللهی خبر داد و گفت: نقش کارگزاران به ویژه مدیران نظام در سطح کلان، نقشی حیاتی و بنیادین در اداره امور و پیشرفت و توسعه دارد و تجربه تاریخی ثابت نموده که موفقیت‌ها و شکست‌های دولت‌ها تا حدود زیادی در گرو توانمندی یا ضعف مدیران کلیدی کشور است. از همین رو دهمین طرح استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان به تاریخ ۱۳/‏۰۹/‏۱۴۰۱‬ در سامانه بارگذاری شده که تاکنون بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند.

رئیس کمیته غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در توضیح محورهای استیضاح وزیر بهداشت و درمان، بیان کرد: عدم به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب، عدم مدیریت به هنگام و علاج جویانه مجموعه عوامل درون و برون سازمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که موجب بسیاری از خسارات در زنجیره تأمین تولید و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، خصوصاً در ماه‌های اخیر شده است از جمله دلایل قید شده در طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان است.

وی افزود: عدم اهتمام به تدوین و ارائه لایحه قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی سلامت به دولت و مجلس و عدم اهتمام جدی به اجرای سیاست‌های کلی سلامت و قوانین برنامه پنج ساله از جمله:

الف) پزشک خانواده و تکمیل نظام سطح بندی و ارجاع

ب) پرونده الکترونیک سلامت و به هم پیوستگی سامانه‌های فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت

ج) گردشگری و دیپلماسی سلامت و تدبیر مهاجرت نخبگان

د) اولویت پیشگیری و بهداشت بر درمان

ه) ساماندهی و نظارت به هنگام در تولید مصرف دارو و تجهیزات پزشکی

و) تمرکز بر عوامل مؤثر بر سلامت از جمله تغذیه و امنیت غذایی، آلودگی هوا، عوامل اجتماعی و روانی

ز) مدیریت قوی و منسجم در تولیت نظام سلامت

ح) مدیریت و کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش دسترسی به خدمات با کیفیت

ط) اهتمام به اصلاح و برخورد با پدیده شوم زیر میزی و سهم خواری به عنوان یکی دیگر از علل استیضاح وزیر بهداشت مطرح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار