بیست و چهارمین دوره مانور سراسری زلزله در مدارس دشتستان برگزار شد

دشتستان (پانا) - بیست و چهارمین دوره مانور سراسری زلزله به صورت نمادین با حضور فرماندار دشتستان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با همکاری هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در دبیرستان شاهد نبی اکرم (ص) در برازجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بیست و چهارمین  دوره مانور سراسری زلزله در مدارس دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، فرماندار شهرستان دشتستان در مانور سراسری زلزله با بیان اینکه در مانور ما می‌پردازیم به مسائلی که باید در دوران سختی و بحران به ابن مهم توجه داشته باشیم، گفت: بلایای طبیعی و غیرمترقبه یک امر جدی در عالم است.

احمد بنافی ادامه داد: بلاهایی که انسان در آن نقش اساسی ندارد از جمله سیل، طوفان، آتش سوزی هایی که به شکل طبیعی شکل می‌گیرد، همه اینها از حوزه بحران تعریف شده و بشر امروز باید آمادگی لازم در مواجهه با این بحران ها را داشته باشد.

وی به زلزله بم در سال 82 اشاره کرد و یادآور شد: اتفاقاتی نطیر زلزله رودبار که رخ داد در واقع ما اگر آموزش اینگونه موارد را نبینیم، قطعا خسارت آن از حیث جانی و مالی بسیار شدیدتر است.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: ما در شرایط عادی باید بیاموزیم که بلایای طبیعی دشمن خونی ما نیست، یک اتفاق است که برای همه دوران ها و زمان ها ممکن است رخ بدهد.

بنافی اظهار کرد: امروز در عالم دو نگاه وجود دارد و یکی اینکه انسان در عالم به جایگاه بالایی اوج بگیرد و جامعه ای را تعالی بخشد و نگاه دیگر نگاه کمونیستی است که انسان را حضیض می کند و انسان را جز شهوت نمی داند و رویارویی این دو نگاه سالها است که شکل گرفته است.

وی بیان کرد: امروزه انسان از جنگ رویارویی به جنگ ادراکی رسیده است و مخاطب آن هم ذهن جوانان است و با همه ابزار و وسایل و با نیرنگ و دروغ ذهن جوانان را مورد هدف قرار داده اند.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان تصریح کرد: امروز دشمن توانایی مقابله جنگی و رویارویی با ایران را ندارد اما از راه فکر و اندیشه وارد نبرد شده و با القای اینکه جمهوری اسلامی نمی تواند و مسئولان آن مفسد هستند را به جوانان القا می کنند اگر جمهوری اسلامی نمی توانست آمریکایی ها را از منطقه اخراج نمی کرد.

بنافی عنوان کرد: از طریق فضای مجازی و از طریق گروه های تجزیه طلب قصد تجزیه ایران را دارند و با القائات غلط به ذهن و باور جوان ایرانی قصد این کار را دارد و ما باید همانطور که در مقابله با حوادث آمادگی داریم باید در مقابل این تهاجمات هم آمادگی لازم را داشته باشیم و روایتگر خوبی باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مانور با اشاره به اینکه در این مانور دانش آموزان آموخته های تئوری خود را به صورت عملی تمرین می‌کنند، گفت: این تمرین باعث می‌شود که اگر اتفاق ناگواری در شهر و کشور ما بیفتد مثل، زلزله، طوفان، سیل دانش آموزان ما آمادگی کافی در خصوص جلوگیری از تلفات انسانی را داشته باشند.

سلیمان حیاتی اصل خاطرنشان کرد: یشگیری از آسیب‌ها و بالایای طبیعی در کنار آسیب‌های اجتماعی مدنظر ماست، محتواهای مناسبی در این زمینه تهیه شده و موجود است و باید به صورت جدی‌تری دنبال شوند.

گفتنی است در این مانور دانش آموزان نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان، هنگام مواجهه با زلزله را طبق آموزش‌های ارائه شده به طور عملی به مرحله اجرا در آورند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار