مانور ایمنی و زلزله در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مانور ایمنی و زلزله در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر برگزار شد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: زلزله یکی مخاطرات طبیعی است که آثار زیان باری به دنبال دارد و در این استان نیز زمین لرزه به عنوان پنجمین خطری است که استان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: مانور سراسری ایمنی و زلزله امروز به عنوان یک کلاس درس آموزشی برای ۷۰۰تا ۸۰۰هزار نفر جمعیت (دانش آموز و خانواده های آنان) این استان تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در رویدادهایی مانند زلزله پیش بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی به عنوان چهار رکن مدریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با کمترین تلفات نسبت به مدیریت حادثه اقدام کرد.

رستمیان اظهار کرد: مانور ایمنی و زلزله به منظور یادآوری و تمرین مدیریت بحران است که با کمترین ضرر بحران‌های احتمالی را پشت سر گذاشت.

علی موحدی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : ارتقا سواد ایمنی دانش‌آموزان، آشنایی با اصل خود مراقبتی در موقع زلزله، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله از هدف‌های برگزاری این مانور است.

وی اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی از جمله دیگر هدف‌های مانور زلزله است.

موحدی یادآور شد: هرچند جلوگیری از بروز وقایع طبیعی سخت است اما می‌توان با آموزش میزان خسارت‌ها را کاهش داد.

مانور زلزله با همکاری مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، جمعیت هلال احمر، اورژانس ، نیروی انتظامی و سازمان دانش آموزی هر سال هشتم آذر ماه در مدرسه ها برگزار می‌شود.

خداکرم نوروزی مدیر سازمان دانش آموزی استان بوشهر گفت: بیست و چهار ومین مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن - جامعه تاب آور با مشارکت سازمان دانش آموزی و دستگاههای مرتبط با اهداف ترویج فرهنگ ایمنی در سطح مدارس و به دنبال آن جامعه ، ارتقاء توانمندی دانش آموزان برای مواجهه صحیح با زلزله و تمرین همکاری و تعاون برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار