مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری مشهد:

هدف در تمام حوزه‌های ایمنی این است که ابتدا شهروند ایمنی خود را تامین کند

مشهد (پانا) - مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری مشهد گفت زلزله یکی از حوادثی است که کشور ایران با آن درگیر است، بنابراین نیاز به آموزش و آمادگی لازم برای مقابله با آن است و هدف در تمام حوزه‌های ایمنی این است که ابتدا شهروند ایمنی خود را تامین کند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف در تمام حوزه‌های ایمنی این است که ابتدا شهروند ایمنی خود را تامین کند

وحید اکلملی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری مشهد عنوان کرد: برای مانور زلزله در سطح شهر مشهد، گروه‌های داوطلب توسط شهرداری و حوزه های مدیریت بحران استان خراسان رضوی تدارک داده شده است که تحت عنوان دوام ثامن این کار را انجام می‌دهند که با همت آموزش و پرورش از امسال این برنامه را در حوزه دانش آموزی و مدارس هم برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دوره هایی که برای شهروندان برگزار می‌شود، دوره های مقدماتی ۴۵ ساعته است که شامل امداد و نجات، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و حمایت روانی است که بعد از آن وارد دوره‌های تخصصی خواهند شد. بعد از این آموزش‌‌ها، دانش آموزان آن چیزی را که آموزش دیده‌اند عمل می‌کنند و اشکالات کار خود را متوجه می‌شوند.

اکلملی افزود:‌‌ در نهایت این مانورها باعث می‌شوند در زمان وقوع حادثه با آمادگی بیشتر و بدون خطا از خودمان محافظت کنیم.

وی در پایان گفت:‌ هدف در تمام حوزه‌های ایمنی این است که ابتدا شهروند خود‌‌ ایمنی را تامین کند، سپس خانواده و نزدیکانش و در آخر بتواند در محله و سطح شهر به بقیه نیز کمک کند.

دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار