معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کاشمر:

هدف از اجرای مانور زلزله، آمادگی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان است

کاشمر (پانا) - معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت آمادگی بیشتر و توانایی دانش‌آموزان در مقابله با زلزله‌های احتمالی، مهم‌ترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای مانور زلزله، آمادگی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان است

سعید آخرتی در گفت و گو با پانا با بیان اینکه اجرای بیست و چهارمین مانور زلزله با شعار مدارس ایمن و جامعه تاب‌آور است، گفت: در اول آذرماه جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی با کارشناسان کمیته بحران از فرمانداری شهرستان، ریاست جمعیت هلال احمر، مسئول آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و... در دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که آموزش‌های لازم جهت پناه‌گیری صحیح دانش‌آموزان و آگاهی از نکات ایمنی مورد نیاز، توسط مربیان جمعیت هلال احمر در مدارس قبل از برگزاری مانور زلزله انجام شود و بدین منظور طبق برنامه زمانبندی مربیان جمعیت هلال احمر به مدارس اعزام شدند و آموزش های لازم توسط مربیان آتش نشانی به دانش آموزان و نحوه ا اطفاء حریق آموزش داده شد‌.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه آمادگی بیشتر و توانایی دانش آموزان در مقابله با زلزله های احتمالی مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است، خاطرنشان کرد: مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و...برگزار می‌شود و از دیگر اهداف این مانور ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌ های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و همکاران در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی بوده و امید است بامشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط به غایت این اهداف مهم دست یابیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در این مانور دانش آموزش با مهارت‌های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله در شرایط پاندمی به صورت عملی آشنا شدند، اضافه کرد: افزایش سطح معلومات و آگاهی دانش آموزان و کاهش و جلوگیری از خسارات و تلفات ناشی از زلزله است.

آخرتی ادامه داد: این مانور در مدارس در راستای تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی است تا برای دانش آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله ملموس و شبیه سازی شود و ما علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها باید به سمت و سوی آموزش و آگاهی دادن به مردم به‌ ویژه دانش آموزان پیش برویم تا میزان خسارت‌ های ناشی از حوادث کاهش یابد.

وی در پایان گفت: مانور زلزله در تمام مدارس سطح شهرستان به صورت همزمان رأس ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه هشتم آذر ماه برگزار شد و در مدرسه هدف و دبیرستان شاهد امام صادق (ع) مراسم مانور زلزله با حضور مسئولین شهرستان، اعضای کمیته بحران نهادهای نظامی و انتظامی و همچنین مدیریت آموزش و پرورش کاشمر در ساعت ۱۰ برگزار شد که پس از به صدا درآمدن آژیر دانش آموزان در محل استقرار خود در کلاس های درس راهرو حیاط مدرسه پناه گیری کردند.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار