دانش آموز خبرنگار پانا در شهر تهران

دانش آموزان باید کتاب های مناسب سن خود را بخوانند، تا درک قوی تری داشته باشند

تهران(پانا)- سارا بتولی، عکاس و خبرنگار دانش آموز پانا که سابقه عضویت در مجلس دانش آموزی شهر تهران، مجمع بین المللی بنیان مرصوص، مجمع امور نوجوانان و دانش آموزی وزارت ورزش و جوانان را نیز در پرونده کاری خود دارد، ضمن تبریک هفته کتابخوانی به همه دانش آموزان و نوجوانانِ کتابخوان، به رعایت تطابق کتاب با سن نوجوانان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان باید کتاب های مناسب سن خود را بخوانند، تا درک قوی تری داشته باشند

بتولی درخصوص شروع کتابخوانی و ورودش به فضای کتاب و کتابخوانی گفت: من حدودا از دوران کودکی، تا حدی که توان خواندن متون را داشتم، شروع به کتابخوانی کردم، بعدها سعی کردم نکات مفید و خوب کتاب هایی را که می خوانم در ذهن خودم نگهدارم تا در شرایط مربوط از آن اطلاعات استفاده کنم‌.

وی در رابطه تطابق مطالعه ی کُتب و سن افراد گفت: به نظر من، مطالعه ی کتاب در هر سنی، لذت های مخصوص به خود را دارد، اما یکی از توصیه های اساسی من به افراد کتابخوان، این است که کتاب های مطابق با سن خودمان را مطالعه کنیم، تا درک و فهمِ بهتر و قوی تری از داستان و سیر روندی کتاب را داشته باشیم.

بتولی افزود: خود من، شخصا با توجه به سنم، کتاب های داخل کتابخانه مدرسه و حتی داستان های مجلات رشد که وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان می دادند را مطالعه می کردم.

وی درباره رابطه نوجوانان با حال و هوای کتاب و کتابخوانی گفت: نوجوانان و جوانان امروز، اشتیاق زیادی نسبت به مطالعه و خواندن متون به ویژه کتاب هارا ندارند، اما اگر با کتابی برخورد کنند که دارای متن هایی مطابق باسلیقه آنها باشد، حتما آن کتاب را تا آخر می خوانند و شاید آن کتاب پل ارتباطی آشنایی آنان با فضای مطالعه باشد.

اما برخلاف گروه قبل، عده ای از نوجوانان و جوانان به خواندن کتاب علاقه زیادی دارند، اما به علت نداشتن بودجه کافی برای تهیه کتاب های مورد علاقه خود، زیاد نمی توانند کتاب بخوانند.

بتولی افزود: این دسته از نوجوانان می توانند به نسخه الکترونیکی و پادکست محور کتاب های مورد علاقه خود که اکثرا رایگان و برخط با هزینه ی بسیار کمی توزیع می شوند، مراجعه کنند.

بتولی ادامه داد؛ اگرچه خواندن کتاب با تلفن همراه و بدون در دست داشتن کتاب و ورق نزدن آن، لذت زیادی ندارد، اما یادگیری نکات و مفاهیم مهم کتاب باید در اولویت ما باشد.

سارا بتولی در پایان گفت: اگر نوجوانان و جوانان، روزانه حداقل ۵ سطر از کتابی را بخوانند و به اطلاعات و معلومات خود اضافه کنند، در واقع زمان خود را صرف کاری کرده اند که در زندگی شان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خبرنگار دانش آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار