رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب:

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۷۰ میلیارد دلاری دولت در بخش صادرات

تبریز (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب از انعقاد تفاهم نامه ۱۷۰ میلیارد دلاری دولت در بخش صادرات خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه ۱۷۰ میلیارد دلاری دولت در بخش صادرات

محمدرضا میرتاج الدینی در بیست و ششمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی بر تلاش دولت سیزدهم در یک و نیم سال برای توسعه فضای تجاری ایران تاکید کرد.

وی اذعان داشت: خوشبختانه دولت توانسته است تفاهم‌نامه ۱۷۰ میلیارد دلاری با چندین کشور را امضا کند که در صورتی که حتی ۵۰ درصد این قرادادها تحقق یاید شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.

میر تاج‌الدینی وجود ثبات سیاسی و اقتصادی را لازمه افزایش تجارت و صادرات عنوان کرد و گفت: عوامل مختلفی در ایجاد فضای امن برای صادرات دخیل هستند که شرایط اقتصادی جهانی، شرایط سیاسی کشور، تحریم ها و تلاش و کارآمدی دولت از جمله از این عوامل هستند.

وی با بیان اینکه باید هم با کشورهای همسایه و هم کشورهای همچون چین و روسیه که چندان توجهی به تحریم ها ندارند، وارد تجارت شویم گفت: علی رغم تمامی مسائل باید برنامه‌ریزی خوبی برای صادرات در چهار محور ارزش و رشد صادرات، تنوع بازارها و کالاها، کیفیت و پیچیدگی صادرات و ورود و ماندگاری در بازارها انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب افزود: رتبه ایران حوزه صادرات در جهان ۳۸ و در منطقه ۱۵ است ولی در مقایسه با دو کشور ترکیه و عربستان در سطح پایین تری قرار دارد.

میر تاج الدینی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در زمینه ماندگاری در بازارهای جهانی۳۴ درصد از ترکیه با ۵۰ درصد ماندگاری در رده پایین تری قرار دارد و لذا در مقایسه با عربستان با ماندگاری ۳۲ درصدی در جایگاه بالاتری است.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار