با ظرفیت‌های داخل تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

تبریز(پانا) - رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه فرصتی برای صادرات محصولات ایرانی است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
با ظرفیت‌های داخل تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام محمد رضا میرتاج‌الدینی در جمع دهیاران و شورای روستا‌های جزیره اسلامی شهرستان اسکو افزود: ایران یکی از سه کشور دنیا است که بیشترین تعداد کشور های همسایه را با ظرفیت بازار ۶۰۰میلیون نفری در اختیار دارد.
وی گفت: ظرفیت‌های داخل کشور به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم مقابل تحریم‌ها بایستیم و این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این شرایط سخت و پیچیده که فروش نفت ما نیز تقریبا متوقف شده است، باید دولت و مجلس به دنبال راه حل‌هایی برای رفع مشکلات مردم باشند و قطعا این دوران سخت گذرا بوده و به اتمام خواهد رسید و هرگونه حاشیه سازی، بازی در پازل دشمنان خواهد بود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: راهکار اصلی این دوران این است که روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت داخلی اقتصاد بتوانیم با تحریم‌ها نیز مقابله کنیم.
نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دانش، تخصص و فن آوری در دانشگاه‌ها و جوانان این کشور آنقدر زیاد است که موردی سراغ نداریم که اراده کنیم اجرا کنیم اما نتوانیم.
حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: در مجلس چندین مورد را در ماه‌های نخست در اولویت قرار داده‌ایم یکی از این‌ها تامین قیر رایگان برای راه‌های روستایی است و یک میلیون تن قیر رایگان را به تصویب رساندیم که برخی بند‌ها توسط شورای نگهبان رد شده بود که با حل مشکلات موجود، در جلسه روز چهارشنبه گذشته مجلس نهایی شد و این موضوع می‌تواند برای روستاییان عزیز خبر خوبی باشد.
وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی نیز در مجلس یارانه کالایی را به تصویب رساندیم، ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف ما هستند که ماهانه حساب خانوار شارژ شده و صرف خرید کالا می‌شود و قرار است در شش ماهه اجرایی شود.
این نماینده مجلس اضافه کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام مصوب شد که می‌تواند کمک شایانی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات رسانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار