مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

کتابخوانی در بخشی پایدار از زندگی دانش‌آموزان قرار گیرد

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سخنانی، بر برنامه‌ریزی برای تبدیل مسئله کتاب‌خوانی به روندی عادی در زندگی دانش‌آموزان اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی در بخشی پایدار از زندگی دانش‌آموزان قرار گیرد

آیین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی با حضور آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و زهرا صادقی کارشناس پژوهش ناحیه یک بهارستان، در مدارس این ناحیه برگزار شد.

در این مراسم آیت اصلانی ضمن تاکید بر ترویج کتاب‌خوانی، کتاب را، یکی از مهم‌ترین ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار برد و گفت: کتاب، زبان گویای تمدن بشری است که با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

وی کتاب را مولفه بسیار مهم در رشد همه جانبه دانش‌آموزان دانسته و گفت: از شما دانش‌‌آموزان درخواست داریم تا در کنار مطالعه و یادگیری مطالب درسی، به مطالعه کتب مختلف بپردازید و خود را محدود به کتاب‌های درسی ندانید.

اصلانی ایجاد انگیزه و تشویق به کتاب‌خوانی در دانش‌آموزان را یک امر مهم و کلیدی مطرح کرد و ادامه داد: مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می‌گذارد، در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد؛ حق خواندن و مطالعه یکی از حقوق اساسی کودکان محسوب می‌شود و در این میان، لازم است تا مدارس بهارستان با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، کتاب‌خوانی و مطالعه را به بخشی پایدار از برنامه زندگی دانش‌آموزان تبدیل کنند.

لازم به ذکر است این مراسم با اجرای گروه سرود مدرسه شهید گلستانی همراه بود و نواختن زنگ هفته کتاب و کتابخوانی به صورت نمادین در این مدرسه به صدا در آمد و مدارس ناحیه فعالیت‌های تخصصی خود در هفته کتاب را آغاز کردند.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار