معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان:

آگاهی‌بخشی خانواده‌ها، عاملی موثر در تربیت دانش‌آموزان با تراز سند تحول بنیادین است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان در سخنانی، آگاهی بخشی خانواده‌ها را عاملی موثر در تربیت دانش‌آموزان با تراز سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی‌بخشی خانواده‌ها، عاملی موثر در تربیت دانش‌آموزان با تراز سند تحول بنیادین است

صالح اسماعیلی، معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان در جلسه هدایت تحصیلی با اشاره به ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای و هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی گفت: در این مسیر لازم است تا بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور حرکت کنیم و با کمک همه اجزاء دخیل در تعلیم و تربیت برای تحقق هر چه بهتر و بیشتر سند تحول بنیادین تلاش کنیم.

معاون آموزش متوسطه با تشکر از همراهی و همدلی معاونت پرورشی و تربیت بدنی بیان کرد: برای داشتن دانش‌آموزانی با تراز سند تحول باید به آگاهی‌بخشی خانواده‌ها، نقش ویژه‌ای قائل باشیم و در این مسیر نقش مدیران مدارس، مشاوران و انجمن اولیاء و مربیان غیرقابل انکار است.

وی عواقب انتخاب رشته نادرست را بی‌انگیزه بودن نسبت به درس و ادامه تحصیل و در نتیجه افت تحصیلی و هدر دادن سرمایه و زمان و لذت نبردن از دوران تحصیل دانست و گفت: باید همه امکانات را برای هدایت مطلوب دانش‌آموزان به سمت انتخاب درست و آگاهانه به کار گرفت.

اسماعیلی در ادامه خاطر نشان کرد: فرآیند هدایت تحصیلی و شغلی فقط مربوط به پایه نهم و دوره متوسطه نمی‌شود؛ بلکه باید این امر مهم را حتی در مقطع ابتدایی از مسیرهای درست و اصولی پیگیری کرد تا دانش‌آموزان در این مرحله از زندگی به سرانجام خوشایند و مطلوبی دست یابند.

در ادامه این جلسه مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی و عضو کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان به اهمیت نقش مشاوران در امر هدایت تحصیلی اشاره و خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی-توجیهی برای دبیران، مشاوران و اولیا شد.

همچنین لیلا رضایی کارشناس مسئول دوره دوم متوسطه به فرایند هدایت تحصیلی و ایجاد بستر لازم جهت انتخاب رشته آگاهانه و مبتنی بر علاقه و توانایی دانش‌آموزان و توجه به نیازهای شغلی وحرفه‌ای تاکید کرد.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار