مدیر کافه کتاب شهرستان بهارستان:

با برگزاری برنامه‌های متنوع و مهیج کتاب و کتابخوانی‌ در افزایش سرانه مطالعه کشور موثر باشیم

بهارستان یک (پانا) - مدیر کافه کتاب شهرستان بهارستان، برگزاری برنامه‌های مهیج برای افزایش سرانه مطالعه کشور را، مهم و موثر دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
با برگزاری برنامه‌های متنوع و مهیج کتاب و کتابخوانی‌ در افزایش سرانه مطالعه کشور موثر باشیم

روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است. در این هفته، با اجرای برنامه هایی که به وزش نسیم معرفت از سوی دریای کتاب و معانی ناب به سمت اندیشه همگان می انجامد، می کوشیم تا به تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی مدد رسانیم.

کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد. پس بیاییم با گرامیداشت این هفته و نام مبارک آن، با هدیه کتاب هایی به هم نوعان خود، در پروراندن دانش و کمال سهیم باشیم.

به همین مناسبت، شروین‌ شادمان‌پور مسئول کافه کتاب شهر صالحیه شهرستان بهارستان که با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی افتتاح شده است، در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: «از زمان تاسیس کافه کتاب، در ابتدا افراد به ندرت به این کتابخانه مراجعه می‌کردند؛ اما با گذشت زمان و ایجاد برنامه‌هایی در خصوص ترویج شهروندان برای افزایش سرانه مطالعه، روند حضور افزایش یافت و ما هرروزه شاهد افراد زیادی در کتابخانه با هدف کتاب‌خوانی هستیم و امیدواریم این روند به همین صورت ادامه یابد.»

در ادامه شادمان‌پور با اشاره به برنامه‌های اجرایی این کتابخانه گفت: «در کافه کتاب تمام موضوعات و ژانرها وجود دارد و هر شخصی با توجه به علاقه خود، می‌تواند نسبت به مطالعه اقدام کند؛ از سوی دیگر در تلاش هستیم تا با برگزاری برنامه‌های متنوع و مهیج، شهروندان را جذب کتاب‌خوانی کنیم؛ بعنوان مثال افراد می‌توانند با به پایان رساندن مطالعه یک کتاب، از سوی کافه کتاب، جایزه دریافت کنند؛ همین موضوع موجب ایجاد انگیزه در شهروندان می‌شود تا فرآیند افزایش سرانه مطالعه، تسریع یابد.»

شادمان‌پور در پایان تصریح کرد: «امیدواریم تا با استفاده مناسب از این فضا، شهروندان جذب شدن کتاب و کتابخوانی شوند تا با کمک آنان، سهمی در افزایش آمار کلی کتابخوانی کشور، داشته باشیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار