رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی:

برگزاری برنامه‌های کتاب محور برای بزرگداشت هفته کتاب در کاشمر

کاشمر (پانا) - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر از برگزاری ده‌ها برنامه کتاب محور در این شهرستان برای بزرگداشت هفته کتاب خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری برنامه‌های کتاب محور برای بزرگداشت هفته کتاب در کاشمر

محمد فیض عارفی رئیس کتابخانه های عمومی کاشمر در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی امسال از 21 تا 27 آبان ماه با شعار «ما همانیم که می خوانیم» برگزار می شود که به همین مناسبت برنامه های متنوعی با محوریت کتاب در شهرستان کاشمر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در کاشمر 7 کتابخانه نهادی و 5 کتابخانه مشارکتی در حال فعالیت هستند که در هفته کتاب برنامه های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر افزود: تجلیل از اعضای برتر کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتابخوان، معرفی کتاب، خوانش کتاب، مسابقه نقاشی، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه ها، بازدید مسئولان از کتابخانه های عمومی، زنگ کتاب در مدارس، نشست تخصصی کتاب در حوزه های علمیه، اهدای کتاب به کتابخانه های مساجد و... از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای هفته کتاب در شهرستان کاشمر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در این هفته با حضور مسئولان ارشد شهرستان و با هدف تجلیل از کتابداران و مسئولان کتابخانه های کاشمر برگزار و لوح تقدیر با امضای مسئولان شهرستان به تمامی کتابداران تقدیم خواهد شد.

فیض عارفی گفت: در آخرین روز هفته کتاب مصادف با روز جمعه 27 آبان ماه نیز برنامه های متنوعی در محل برگزاری نماز جمعه کاشمر با عنوان «جمعه با کتاب» با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه کاشمر برگزار خواهد شد که در این روز علاوه بر سخنرانی رییس اداره کتابخانه های عمومی در قبل از خطبه های نماز جمعه، کتابخانه سیار شهرستان به همراه تعدادی از کتابداران در نماز جمعه مستقر و علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی و کتاب محور برای اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، پذیرش عضویت در کتابخانه ها و همچنین برپایی نمایشگاه فروش کتاب با تخفیف نیز انجام خواهد شد.
وی در پایان تصریح کرد: هدف اصلی ما در تمامی برنامه های هفته کتاب، ایجاد عطش و نیاز نسبت به کتاب در سطح جامعه است و تلاش می کنیم فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب و همچنین ارتباط با کتابخانه های عمومی را در بین گروه های مختلف مردم گسترش دهیم.

خبرنگار دانش آموز: کیانا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار