معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اعلام کرد؛

پاکسازی و جمع‌آوری معتادان از شعاع ۵۰۰ متری مدارس و دانشگاه‌ها

تهران (پانا) - معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا عنوان کرد که پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای وظایف پیشگیرانه خود، پاکسازی و جمع‌آوری معتادان، مصرف‌کنندگان و معتادان متجاهر را از شعاع ۵۰۰ متری محیط‌های آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها را انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پاکسازی و جمع‌آوری معتادان از شعاع ۵۰۰ متری مدارس و دانشگاه‌ها

سرهنگ مهدی بهرامی، معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد اقدامات پیشگیرانه اعتیاد در حاشیه مدارس گفت: در حوزه پیشگیری با همکاری خوب با آموزش و پرورش و والدین سعی می‌کنیم با کنترل مواد مخدر و جمع‌آوری قاچاقچیان و مصرف‌کننده‌ها و خرده فروش‌ها از حاشیه مدارس، دسترسی دانش‌آموزان به مواد مخدر را سخت کنیم تا ایجاد محیط‌های امن محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن محیط سالم باید مهارت‌های لازم به خانواده‌ها آموزش داده شود، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر حوزه مقابله در اطراف مدارس، با همکاری مدارس کارشناسان پلیس را به مدارس و مساجد اعزام و آموزش‌ها و مهارت‌هایی را در حوزه آسیب‌های مواد مخدر در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

بهرامی با تاکید بر اینکه بر‌اساس پایش‌ها اکثر افرادی که به مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند از آشفتگی در نظام خانواده رنج می‌برند بیان کرد: اگر نظام خانواده با مهارت‌های اجتماعی تقویت شود، از علل گرایش به مصرف مواد مخدر جلوگیری می‌شود.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: با توجه به وجود دغدغه‌های زیادی که در محیط‌های آموزشی وجود دارد بهتر است، مدیریت و کنترل فرزند خود را به محیط‌های آموزشی نسپارند و خودشان فرزندان را کنترل و دوستان آن‌ها را بشناسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور ما مصرف مواد مخدر سنتی بیشتر از مواد مخدر صنعتی و نوظهور است، گفت: در گرایش به مصرف جوانان به دلیل اینکه آن‌ها دنبال لذت‌جویی و خود‌تاییدی و معرفی خود به جامعه هستند اغلب مصرف مواد مخدر متفاوت است.

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه امروزه مصرف مواد مخدر گل در بین جوانان و نوجوانان به‌صورت گروهی انجام می‌شود و این موضوع نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند و می‌طلبد خانواده‌ها نسبت به رفت و آمد و میهمانی رفتن فرزندان کنترل و مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به رواج تبلیغات مواد مخدر گُل در فضای مجازی و خوشایند‌سازی که در مورد مصرف این نوع ماده مخدر در برخی کشور‌ها انجام می‌شود بیان کرد: متاسفانه پس از شیوع کرونا و افزایش دسترسی فرزندان به محیط‌های مجازی بستری برای افراد سود‌جو فراهم شده است که بایستی در مورد استفاده فرزندان از فضای مجازی مراقبت بیشتری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار