برای اولین بار در کشور کارسوق انرژی‌ هسته‌ای به‌میزبانی بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری اولین کارسوق ملی انرژی هسته‌ای با مشارکت یک‌هزار دانش‌آموز به ابتکار و میزبانی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برای اولین بار در کشور کارسوق انرژی‌ هسته‌ای به‌میزبانی بوشهر برگزار می‌شود

علی موحدی در نشست با اعضای ستاد برگزاری نخستین کارسوق انرژی هسته ای اظهار کرد: با توجه به قرارگرفتن نیروگاه هسته‌ای در بوشهر به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند و غرورآفرین جمهوری اسلامی، تربیت نیروی ماهر با اولویت بومی برای این صنعت مهم و استراتژیک از سیاست‌های آموزش و پرورش استان است.

وی افزود: در این راستا، برگزاری کارسوق ملی انرژی هسته‌ای توسط این استان به سازمان استعدادهای درخشان پیشنهاد شد که مورد موافقت این سازمان قرار گرفت.

موحدی با اشاره به شروع ثبت‌نام این کارسوق از اول آذر خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، یکهزار دانش‌آموزان دوره تحصیلی متوسطه دوم می‌توانند از طریق سایت سازمان ملی استعدادهای درخشان در این کارسوق نام‌نویسی کرده و در دوره مجازی شرکت کنند.

وی ادامه داد: آزمون کتبی کارسوق از بین همه شرکت کنندگان در بهمن برگزار می‌شود تا 60 دانش‌آموز برتر برای شرکت در دوره حضوری انتخاب شوند.

موحدی عنوان کرد: پس از برگزاری دوره 3 روزه آموزش حضوری در دانشگاه خلیج فارس،20 دانش آموز برگزیده، راهی مرحله بعد می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: با برگزاری دومین مرحله از آموزش‌های حضوری در اردیبهشت سال آینده،3 تا 5 دانش‌آموز به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شده و توسط سازمان انرژی اتمی تجلیل می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: این رویداد علمی ملی با مشارکت آموزش و پرورش، پژوهشکده سازمان انرژی اتمی، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی و نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار